شناسهٔ خبر: 179403 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

دیوار حفاظتی ضامن امنیت محور خرم‌آباد- پلدختر

امرایی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان گفت: ساخت ۱۰ کیلومتر دیوار حفاظتی در محور خرم‌آباد - پل‌دختر ضروری است تا حداقل نگران قطع جاده خرم‌آباد به پل‌دختر نباشیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از لرستان، عارف امرایی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان با اشاره به در سیل ۹۸، ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان خسارت به راه‌های لرستان وارد شد، اظهار کرد: با گذشت حدود ۶ سال از سیل ۹۸ اما همچنان زخم سیل بر پیکره راه‌های لرستان خودنمایی می‌کند.

وی ادامه داد:  باگذشت ۶ سال از سیل اتفاق مثبتی رخ نداده و جاده خرم‌آباد - پل‌دختر امنیتی ندارد.

امرایی تصریح کرد: ۷۰ کیلومتر از محور خرم‌آباد- پل‌دختر با رودخانه کشکان درگیر است و همین خود با بروز سیل و طغیان رودخانه باعث ایجاد حادثه می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان تصریح کرد: ۲۲ کیلومتر از محور خرم‌آباد - پل‌دختر که با رودخانه کشکان درگیر است جزو نقاط بحرانی است‌.

امرایی افزود: واقعاً نگران هستیم که اگر سیلی معادل حجم ۷۰ درصد از سیل ۹۸ اتفاق بیفتد، جاده  پل‌دختر - خرم‌آباد مجدد قطع شود.

وی تأکید کرد: ساخت ۱۰ کیلومتر دیوار حفاظتی در محور خرم‌آباد - پل‌دختر ضروری است تا حداقل نگران قطع جاده خرم‌آباد به پل‌دختر نباشیم.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان بیان کرد: حداقل ۲ هزار میلیارد تومان برای ساخت این دیوار حفاظتی نیاز است که امیدواریم اعتبار موردنیاز به این امر اختصاص پیدا کند و برای جلوگیری از بروز خسارت و حادثه‌ای مانند سیل ۹۸ نیاز است مسئولان استانی، وزارت راه و شهرسازی و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی پیگیر تأمین اعتبار لازم برای ساخت دیوار حفاظتی در محور خرم‌آباد - پل‌دختر باشند.