شناسهٔ خبر: 179452 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به همت اداره ایمنی و ترافیک انجام شد؛

راه‌اندازی شبکه استانی کنترل و نظارت جاده‌ای/ برگزاری دوره بازآموزی مقررات حمل‌ونقل جاده‌ای

دوره بازآموزی مقررات حمل و نقل رئیس اداره ایمنی و ترافیک از راه‌اندازی شبکه استانی کنترل و نظارت جاده‌ای به منظور پیگیری امور حمل‌ونقل، کنترل و نظارت ناوگان حمل‌ونقل عمومی در حوزه حمل کالا و مسافر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‌عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد، رضا حسین‌زاده رئیس اداره ایمنی و ترافیک ضمن اعلام خبر فوق، اظهار کرد: شبکه استانی متشکل از رابطین حمل‌ونقل (از پرسنل ادارات راهداری شهرستان‌ها) هستند که وظیفه پیگیری امور حمل‌ونقل، کنترل ناوگان حمل‌ونقل عمومی بار و مسافر و همچنین نظارت بر اجرای مقررات حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای را بر عهده دارند.

حسین‌زاده افزود: در همین راستا و به دنبال صدور ابلاغ رابطین حمل‌ونقل شهرستان‌ها از سوی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان، یک دوره بازآموزی مقررات حمل‌ونقل  جاده‌ای توسط اداره ایمنی و ترافیک با حضور محمدرضا بشیری معاون حمل‌ونقل اداره کل، به منظور هماهنگی و نظم‌بخشی امور حمل‌ونقل  جاده‌ای و کنترل و نظارت مستمر بر ناوگان حمل‌ونقل عمومی بار و مسافر، برگزار شد.

وی اذعان کرد: در این دوره آموزشی یک روزه ضمن بازخوانی سریع آخرین مقررات حمل‌ونقل، نحوه کنترل و نظارت جاده‌ای (اصول کنترل مهار بار، کنترل ایمنی ناوگان، نحوه کنترل تناژ و بهره‌برداری از باسکول‌های سیار، کنترل عملکرد مدیران فنی، نحوه کنترل مراکز معاینه فنی، نحوه بررسی تصادفات مهم و...) همچنین نحوه مستندسازی اقدامات به رابطین حمل‌ونقل شهرستان‌ها آموزش داده شد.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک با بیان اینکه دوره‌های آموزشی به صورت ماهیانه برگزار خواهد شد، ادامه داد: امید است با تشکیل شبکه استانی کنترل و نظارت جاده‌ای در شش‌ماهه دوم سال جاری شاهد انضباط بخشی بیشتر در حوزه حمل‌ونقل عمومی بار و مسافر و کنترل تناژ باشیم.