شناسهٔ خبر: 179564 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه برنامه‌ریزی اراضی دولتی استان هرمزگان مطرح شد؛

تسریع فرآیندهای حقوقی و اداری اولویت اصلی راه وشهرسازی هرمزگان است

تسریع فرآیندهای حقوقی و اداری اولویت اصلی راه وشهرسازی هرمزگان است مدیرکل راه وشهرسازی استان هرمزگان؛ از تشکیل کمیته ویژه برای پیگیری پرونده‌های املاک و شفاف‌سازی فرآیندها خبر داد و بر تسریع فرآیندهای حقوقی و اداری تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از هرمزگان؛ مجید سلحشور، مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان در جلسه بررسی برنامه‌های اجرایی حوزه املاک و حقوقی این اداره کل که با حضور جمعی از معاونین و کارشناسان برگزار شد، با تأکید بر اهمیت ساماندهی و توسعه اراضی دولتی استان گفت: تسریع در فرایندهای اداری مرتبط با املاک و حقوقی و بهره‌وری حداکثری از اراضی دولتی استان یکی از اولویت‌های مهم ماست.

وی افزود: با توجه به نیاز روزافزون به تامین زمین برای توسعه زیرساخت‌های مختلف استان، از جمله مسکن، پروژه‌های عمرانی و حمل و نقل، باید برنامه‌ریزی دقیق و جامعی برای استفاده بهینه از اراضی دولتی داشته باشیم. همچنین با رفع موانع حقوقی، بهره‌برداری از این اراضی با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان با اشاره به برخی چالش‌های موجود در حوزه املاک و حقوقی، تصریح کرد: وجود پرونده‌های متعدد و گاهاً پیچیده در این حوزه نیازمند هماهنگی بیشتر میان نهادهای مختلف است، ما به دنبال تشکیل کمیته‌ای ویژه برای پیگیری مستمر این پرونده‌ها و رفع مشکلات احتمالی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های مهم ما در حوزه املاک و حقوقی، شفاف‌سازی فرایندها و ایجاد سامانه‌ای آنلاین برای دسترسی به اطلاعات دقیق اراضی و املاک دولتی است تا هم شهروندان و هم سرمایه‌گذاران بتوانند به راحتی از وضعیت زمین‌های موجود در استان مطلع شوند.

سلحشور همچنین از تعامل سازنده با سایر دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های مرتبط خبر داد و ابراز امیدواری کرد: با همکاری و هماهنگی همه بخش‌ها، بتوانیم گام‌های مؤثری در جهت تحقق اهداف توسعه‌ای استان هرمزگان برداریم و زیرساخت‌های لازم برای آینده‌ای بهتر فراهم کنیم.