شناسهٔ خبر: 18075 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

امروز با حضور رئیس جمهوری صورت گرفت:

افتتاح همزمان ۱۳۸ طرح عمرانی در هفت استان کشور

افتتاح هفت استان کشور امروز شاهد بهره‌برداری از ۱۳۸ طرح مربوط به وعده‌های رئیس‌جمهوری در سفرهای استانی بودند. این طرح‌ها از طریق ویدئو کنفرانس و با سخنرانی رییس جمهوری مورد بهره‌برداری قرار گرفتند. استان‌های گیلان، اصفهان و بوشهر از جمله استان‌هایی هستند که شاهد افتتاح ۳پروژه عمرانی در محورهای مواصلاتی خود بوده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی در این مراسم حسن روحانی، رئیس جمهوری به‌صورت ویدیو کنفرانس با حاضران سخن گفت و با اشاره به این‌که سفرهای استانی در عمران و آبادانی کشور بسیار معتبر و موثر است، افزود: سفرهای استانی برای این دولت بسیار تاثیرگذار و هدایت کننده بود. زیرا در همین سفرها بود که موفق شدیم امروز ۱۳۸ پروژه را در سراسر کشور به یاری خدا و تلاش همه دست اندرکاران به سرانجام برسانیم. پروژه‌هایی که امروز در استان‌های کشور اجرایی و عملیاتی می‌شود، حاصل همین تلاش است.

بر اساس خبر ایرنا این هفت طرح شامل ۱۰ هزار هکتار آبیاری تحت فشار در استان فارس، آزادراه ساوه- همدان، گازرسانی به ۲۵ روستای زنجان، چهار بانده کردن ۵۶ کیلومتر مسیر راه اصلی در استان لرستان، ۲۴ کیلومتر راه اصلی گناوه به هندیجان در استان بوشهر، بهره‌برداری از ۳۰ کیلومتر راه اصلی نائین - انارک در استان اصفهان و همچنین ۱۸ کیلومتر در استان گیلان در مسیر سراوان -سنگر- سیاهکل است.

رئیس جمهوری همچنین در بخش دیگری از صحبت‌هایش در باره لایحه برنامه ششم و بودجه سال ۹۵ هم گفت: شبی که برجام اجرایی شد، فردای آن روز لوایح برنامه ششم و بودجه سال ۹۵ را تقدیم مجلس کردیم و امسال هم می‌توانیم با صدای بلند بگوییم حتی یک روز در ارایه لایحه بودجه تاخیر نداشتیم.

وی افزود: از زمان تقدیم لایحه بودجه ۱۳۹۵ کل کشور به مجلس تا عید نوروز، ۶۴ روز زمان است بنابراین به اندازه کافی وقت در اختیار مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

وی یادآور شد: من و آقای نوبخت قبل از این که دولتی باشیم، مجلسی هستیم و ساز و کار را برای این که کمیسیون‌های تخصصی مجلس کار کنند، پیشنهادها ارایه و لایحه بودجه تقدیم هیات رئیسه شود، می‌دانیم.

رئیس‌جمهوری همچنین از کارشناسان این سازمان و از شخص محمد باقر نوبخت رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور که کار سخت وسنگینی را انجام دادند، تشکر کرد.

نظر شما