شناسهٔ خبر: 18155 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر ساخت راه‌های قم از پروژه‌های قابل بهره‌برداری استان خبر داد

بازگشایی محور قنوات با حضور استاندار قم/ افتتاح باند برگشت محور قم- جعفریه تاپایان همین ماه

جاده مدیر ساخت و توسعه راه‌های استان قم از بازگشایی محور قم-قنوات با حضور مسئولان ارشد استان خبر داد و گفت: این پروژه از محل اعتبارات استانی و با هزینه ۱۱میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان ساخته و تکمیل شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، عباس فراهانی درباره جزییات پروژه‌های قابل افتتاح این استان در مدت باقی‌مانده از سال ۹۴ گفت: امسال ۳ پروژه برای بهره‌برداری در حوزه راه‌های استان قم آماده است که یکی از آنها بازگشایی محور قم-قنوات با حضور مسئولان ارشد استان است که هزینه آن از محل اعتبارات استانی به مبلغ ۱۱میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان ساخته و تکمیل شد.

وی با اشاره به اینکه باند رفت این محور سال‌ گذشته زیر بار ترافیک قم قرار گرفته‌، افزود: باند برگشت این مسیر به طول ۸/۵ کیلومتر نیز عصر امروز با حضور استاندار و برخی از مدیران‌شهری استان و نماینده مردم قم در مجلس شورای‌اسلامی افتتاح می‌شود.

به گفته این مقام مسئول این محور جزو پروژه‌های استانی قم است و با بازگشایی آن از بار ترافیکی منطقه تا حد زیادی کاسته خواهد‌شد. پیش از این محور قم- قنوات یک راه روستایی بود که پس از ارتقاء به راه اصلی قابل دسترسی برای همگان شده است.

فراهانی درباره پروژه‌های دیگر استان نیز افزود :پروژه راهی دوم استان باند برگشت محور قم- جعفریه به طول ۱۱ کیلومتر است که بنا داریم این محور را نیز در هفته پایانی بهمن‌ ماه به بهره‌برداری برسانیم.

وی با پرداختن به این موضوع که عملیات تعریض، بهسازی و روکش آسفالت این مسیر ۹/۵ میلیارد تومان هزینه در برداشته است اضافه‌ کرد: عرض این محور پیش از این ۷/۵متر بود که پس ار تعریض به۱۰/۵ متر رسید. محور سوم نیز مربوط به قنوات است که با اعتبار ۳/۵میلیارد تومان بهسازی وروکش شد. این مسیر نیز مانند محور قم-جعفریه ظرف یک هفته دیگر با حضور مسئولان و مدیران شهری وعمرانی استان افتتاح می‌شود.

قرار بود این محور در دهه‌فجر به بهره‌برداری برسد که به‌دلیل بارندگی بخشی از عملیات بهسازی آن از جمله خط‌کشی محور تمام نشده بود. طول کل این محور نیز ۴۰کیلومتر است که فاز اول آن به طول ۴/۵ کیلومتر تا پایان ماه زیر بار ترافیک می‌رود.

وی در پایان درباره آزاد‌راه قم -گرمسار نیز گفت: عملیات ساخت این محور نیز مانند سابق ادامه دارد. البته عملیات ساخت یکی از تقاطع‌های این آزادراه در مسیر گرمسار -اصفهان تا یک‌ماه دیگر از سوی قرارگاه خاتم به پایان می‌رسد. این تقاطع در اتوبان امیرکبیر در مسیر گرمسار -اصفهان واقع است و با ساخت آن پیشرفت فیزیکی ساخت این پروژه رشد قابل توجهی خواهد داشت.

نظر شما