شناسهٔ خبر: 1819 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مجید جودی اعلام کرد

جزئیات پرداخت وام ساخت واحدهای آسیب‌دیده در زلزله/ پرداخت ۳۲۵۳ فقره وام با سود ۵ درصد

دهلران مدیرکل دفتر بازسازی و نوسازی سوانح بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تعداد خانه‌های تخریب شده را بر اثر زلزله که به آن‌ها وام ساخت و وام بلاعوض تعلق می‌گیرد ۳۲۵۳ واحد اعلام کرد و گفت: ۲۵ میلیون تومان وام ساخت و ۵ میلیون تومان وام بلاعوض به صاحبان هر یک از این واحدها پرداخت می‌شود و حدود ۷۵۰ واحد باقیمانده در مرحله بعد وام را دریافت می‌کنند.

مجید جودی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، احداث ۳۲۵۳ واحد احداثی مسکونی که بر اثر زلزله تخریب شده‌اند در دستور کار قرار گرفته که به متقاضیان ۲۵ میلیون تومان وام ساخت و ۵ میلیون تومان وام بلاعوض داده می‌شود.

مدیرکل دفتر بازسازی و نوسازی سوانح بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان این‌که اعطای وام بلاعوضی به تصویب رسیده است گفت: پرداخت این وام پنج میلیونی هنوز عملیاتی نشده است اما این مبلغ از منابع بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به مردم پرداخت می‌شود.

جودی با بیان این‌که پرداخت وام از سوی بانک صادرات و بانک کشاورزی ابلاغ شده است گفت: دستورالعمل لازم برای پرداخت این وام در یک تا دو روز آینده از سوی بانک‌های ملت و تجارت نیز ابلاغ می‌شود.

وی افزود: البته تعداد واحد‌های خسارت دیده در مناطق زلزله‌دیده بیش از این تعداد است و تقریبا ۳۸۰۰ واحد شناسایی شده‌اند اما تاکنون پرداخت وام مورد نیاز برای ۳۲۵۳ واحد تصویب شده است. همچنین قرار شده وام‌های مصوب در مرحله اول پرداخت شود و برنامه‌های لازم برای پرداخت وام به واحدهای باقیمانده نیز در مرحله دوم به اجرا برسند.

جودی درباره چگونگی دریافت این وام‌ها از سوی متقاضیان گفت: این تعداد اعلام شده افرادی هستند که تشکیل پرونده داده‌اند و هر کسی که شروع به ساخت واحد مسکونی کند برای دریافت وام به بانک معرفی و کمک بلاعوض ۵ میلیون تومانی نیز به حسابش واریز می‌شود.

وی میزان سود بازپرداخت وام‌های ساخت را در مناطق شهری ۵ درصد و در مناطق روستایی ۴ درصد اعلام کرد و افزود: بیشترین خسارت‌ها در سه شهرستان آبدانان، دره شهر و دهلران برآورد شده که بخش عمده آن‌ها در بخش مورموری و آبدانان است.

جودی همچنین درباره واحدهایی که بر اثر زلزله دچار آسیب شده‌اند و نیاز به بهسازی دارند توضیح داد: ۱۰ هزار واحد وام تعمیری نیز برای این‌گونه واحدها پرداخت خواهد شد که سقف وام بهسازی ۱۰ میلیون تومان است و تا سقف دو میلیون تومان وام بلاعوض نیز به این افراد تعلق می‌گیرد. البته این مقدار اعلام شده برای واحدهای نیازمند تعمیر، سقف وام است و میزان وام تعمیر، بر حسب میزان تخریب، از چهار میلیون تومان شروع می‌شود و حداقل وام بلاعوض نیز ۵۰۰ هزار تومان است./

نظر شما