شناسهٔ خبر: 18244 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

آغاز ریل گذاری راه آهن قزوین-رشت در ایستگاه رشت

علي نورزاد معاون وزیر راه و شهرسازی از آغاز ریل گذاری راه آهن قزوین-رشت در ایستگاه رشت خبر داد و گفت: 40 کیلومتر این مسیر از سمت ایستگاه قزوین ریل گذاری شده است و امروز شاهد آغاز ریل گذاری این خط ریلی از ایستگاه رشت هستیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، علی نورزاد ضمن اعلام این خبر افزود: راه آهن قزوین رشت به طول ۱۶۴ کیلومتر یکی از مهمترین خطوط ریلی در دست احداث در کشور  و دارای پیشرفت فیزیکی ۹۳ درصدی در  بخش زیرسازی است که همزمان عملیات ریل‌گذاری نیز در آن در دست انجام است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه میزان اعتبار هزینه شده در این پروژه را تا کنون هزار و ۹۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: اعتبار امسال این پروژه ۲۸۶ میلیارد تومان بوده که تا کنون ۱۷۰میلیارد تومان آن تخصیص یافته است و پیش بینی می شود که برای اتمام این خط ریلی به مبلغی معادل ۴۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

نورزاد عملیات راهسازی در مناطق شمالی کشور را به لحاظ شرایط ویژه جغرافیایی دارای پیچیدگی‌های خاصی دانست و اظهار داشت: تلاش برای حفظ بافت اکولوژیک منطقه و کمترین آسیب زیست محیطی از یک سو و گستردگی مناطق مسکونی و کشاورزی از سوی دیگر سبب می شود تا عملیات راهسازی در این مناطق با مسائل و موانع گوناگونی مواجه شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: همین عامل سبب کار شبانه روزی در مناطق حساس و گلوگاهی راه‌آهن قزوین-رشت شده است تا عملیات اجرایی مطابق برنامه زمان بندی پیش رود.   

وی در تشریح مسیر راه آهن قزوین-رشت یادآور شد: این خط ریلی از شهرستان تاکستان از خط آهن اصلی تهران _ تبریز منشعب شده و با گذر از محدوده کوهین _ شیرین سو به سمت شهرستان های لوشان و منجیل ادامه مسیر می دهد و سپس با گذر از کنار شهرستان رودبار، امامزاده هاشم به شهر رشت در استان گیلان ختم می شود.   ۲۲ کیلومتر تونل و ۱۳ کیلومتر پل خاص نیز در این مسیر وجود دارد.  

نظر شما