به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای، حسین متولی حبیبی ارائه خدمات الکترونیکی از سوی این سامانه را گامی مهم در راستای عبور از فرایندهای سنتی و دیجیتالی کردن آنها و همچنین افزایش کارایی در صنعت حمل و نقل مسافری خواند.
وی بیان کرد: تسهیل فرایندهای اداری، کاهش مراجعه شرکتهای مسافربری به ادارات استانی، حذف خطاهای انسانی در صدور حواله و استفاده شرکتهای مسافربری به صورت مستمر از خدمات سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای از مزایای این سامانه است.
به گفته مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای، شرکتهای مسافربری با استفاده از نام کاربری و رمز عبور سامانه پرداخت الکترونیک psoorat.rmto.ir به همراه تائید هویت از طریق پیامک و توکن امضای دیجیتال، خدمات مورد نظر را دریافت میکنند.
متولی حبیبی با اشاره به اینکه شرکتهای مسافربری میتوانند از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند وارد سامانه شوند، افزود: فرایند صدور حواله شامل چهار مرحله درخواست با انتخاب نوع و تعداد صورتوضعیت، مشاهده و پرداخت بدهی شرکت به سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای از طریق سامانه پرداخت الکترونیک psoorat.rmto.ir، پرداخت حق تمبر و دریافت شماره پیگیری، صدور و چاپ است.
وی از رونمایی سامانه صدور حواله الکترونیکی سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای در سراسر کشور خبر و ادامه داد: با اجرای مکانیزه قوانین در این سامانه، شرکتهای مسافربری میتوانند با احتساب قانون ۸۰/۲۰ میانگین مصرف سه ماهه خود را دریافت کنند.