به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، از سازمان بنادر و دریانوردی، عباس محمدصادقی با اشاره به پیشگامی سازمان بنادر و دریانوردی در اجرای مطالعات مهندسی ارزش در کشور، اظهار کرد: این مطالعات برای پروژههایی با برآورد هزینه بیش از ۱۲۰ برابر حد نصاب معاملات متوسط و پس از تصویب در کمیته مهندسی ارزش انجام میشود و هدف آن ارتقای شاخص ارزش پروژه از طریق افزایش کارایی و کاهش هزینهها است.
وی افزود: مطالعات برنامهریزی ارزش با بهرهگیری از مشاوران ذیصلاح و تیمی از متخصصان فنی، اقتصادی، محیط زیستی و نمایندگان ذینفعان محلی انجام میشود و در این فرایند با ارزیابی گزینههای اجرایی مختلف، کارآمدترین و بهصرفهترین رویکرد از نظر فنی و اقتصادی انتخاب خواهد شد.
محمدصادقی ادامه داد: اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با پیگیریهای مستمر، پروژه اتصال مجتمع بندری نگین به شبکه ریلی محور شیراز-بوشهر را در دستور کار قرار داده است و مطالعات برنامهریزی ارزش نخستین گام این پروژه محسوب میشود.
معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ادامه داد: هم اکنون بررسی پیشنهادات دریافتی از مشاوران ذی صلاح با حضور نمایندگان سازمان بنادر و کارشناسان استانی برگزار و مشاور برتر انتخاب شده است.
وی یادآور شد: مطالعات برنامهریزی ارزش با حضور متخصصان درون و برون سازمانی انجام و نتایج نهایی جهت تصمیمگیری و تصویب به کمیته مهندسی ارزش سازمان بنادر و دریانوردی ارائه خواهد شد.
محمدصادقی با اشاره به افزایش نرخ عملیات تخلیه و بارگیری در طرح توسعه مجتمع بندری نگین تصریح کرد: با بهرهبرداری آتی از پروژه ریلی مذکور، شاهد ساماندهی معضلات ترافیکی، کاهش مخاطرات جادهای و تسهیل فعالیتهای اقتصادی منطقهای خواهیم بود.
وی گفت: همچنین امیدواریم با اجرایی شدن آن، علاوه بر دستیابی به اهداف اقتصادی، شاهد بهبود رفاه ساکنان پیرامونی مجتمع بندری نگین و بهویژه ساکنان جزیره شیف باشیم.