شناسهٔ خبر: 18335 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران:

تاکید بر بازنگری آیین‌نامه نظامات اداری مقررات ملی ساختمان/ آیین‌نامه موجود، رژیم حقوقی روشنی ندارد

آخوندی وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تصویب قانون و آیین‌نامه اجرایی نظامات اداری ساختمان در نیمه دوم دهه ۷۰ گفت: با بازنگری دوباره این آیین‌نامه و تصویب آن در هیئت دولت، ضعف‌های موجود برطرف می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عباس آخوندی دیروز یکشنبه ۲۵ بهمن ماه در پاسخ به پرسشی درباره ضرورت تغییر آیین‌نامه نظامات اداری کنترل مقررات ملی ساختمان  گفت: من به ضرورت بازنگری نظامات اداری مقررات ملی ساختمان کاملا اعتقاد دارم به این دلیل که در حال حاضر وظایف شهرداری، مهندس ناظر، مالک و مجری در ابهام گسترده‌ای قرار دارد و ما با مشکل نبود رژیم حقوقی روشن در این زمینه مواجه هستیم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: تصور من بر این است که قوانین موجود قوانین بسیار خوبی هستند؛ ولی اگر ما در جریان بازنگری آیین‌نامه بتوانیم شفاف‌سازی کامل کنیم، امکان اینکه هم شهرداری بتواند در جایگاه خودش قرار گیرد و هم مالک بتواند از حقوق خودش بهره‌مند شود و هم مهندس بتواند به فعالیت‌های حرفه‌ای‌اش عمل کند، وجود دارد؛ در نتیجه ما هم به هدف اصلی‌مان که ارتقای کیفیت ساخت و ساز است، دست می‌یابیم.

وی با تأکید بر نیاز به بازنگری آیین‌نامه اجرایی قانون نظامات اداری کنترل مقررات ملی ساختمان بعد از ۱۵ سال ادامه داد: همان‌طور که در قانون مصوب سال ۷۵ مجلس شورای اسلامی آمده بازنگری و تصویب آیین‌نامه‌های اجرایی آن از وظایف هیئت دولت است که نخستین آیین‌نامه‌ها در سال ۷۷ به تصویب دولت رسید؛ ما در بازنگری جدید آیین‌نامه اجرایی قانون نظامات اداری کنترل مقررات ملی ساختمان این روند را طی می‌کنیم تا ضعف‌های فعلی آن برطرف شود. باید این ضعف‌ها برطرف شود و این روند در آینده هم ادامه خواهد داشت./

نظر شما