شناسهٔ خبر: 18349 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

احمدی نوری خبر داد:

بازگشایی گره کور آزادراه قزوین- رشت/ بهره‌برداری از ۳.۲ کیلومتر باند چپ آزادراه منجیل- رودبار

حسن احمدی نوری معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها گفت: به منظور تسهیل سفرهای نوروزی، در صورت تامین اعتبار مورد نیاز ۳/۲ کیلومتر باند چپ آزادراه منجیل- رودبار که شامل هزار و ۵۰۰ متر تونل است تا پایان امسال‌ به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، حسن احمدی نوری صبح امروز در بازدید از  آزادراه منجیل- رودبار این پروژه را یکی از مهمترین پروژه‌های آزادراهی شرکت ساخت وتوسعه خواند و گفت: این مسیر در رفع گره ترافیکی آزادراه قزوین- رشت و مناطق شمالی کشور بالاخص در ایام نوروز حایز اهمیت است و تلاش ما این است تا پایان امسال و آغاز سفرهای نوروزی در دسترس هموطنان قرار گیرد.

معاون ساخت وتوسعه آزادراه‌ها با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی این پروژه اظهار کرد: در این بخش از مسیر که ۳/۲ کیلومتر است، بیش از ۳ هزار متر تونل وجود دارد که عملیات اجرایی ۲ هزار و ۶۲۲ متر حفاری فوقانی و یک هزار و ۳۹ متر حفاری تحتانی آن انجام شده است.

وی افزود: در مجموع ۱۱ کیلومتر این پروژه  ۸ هزار و ۱۲۷ متر تونل و ۳ هزار و ۳۰۰ متر پل در هر دو باند رفت و برگشت وجود دارد.

احمدی نوری تاکید کرد: آزادراه منجیل- رودبار به طول ۱۱ کیلومتر بخشی از آزادراه قزوین- رشت به طول ۱۳۷ کیلومتر است که ۱۲۷ کیلومتر آن در حال بهره‌برداری است و احداث ۳/۲ کیلومتر باقی‌مانده آزادراه از لحاظ صعوبت اجرا و عملیات تکمیلی با ساخت ۱۲۷ کیلومتر برابری می‌کند و شامل ۵ تونل و ۴ پل بزرگ دره‌ای و رودخانه‌ای است.

معاون ساخت وتوسعه آزادراه‌ها اظهار کرد: عملیات احداث ۱۱ کیلومتر باقی‌مانده آزادراه در دو قطعه پیش‌بینی شده است که ۳/۲ کیلومتر آن در حال اجرا و باقی‌مانده مسیر در مرحله تکمیل مطالعات است و در زمینه سرعت اجرا، دارای رکورد حفاری برابر با ۲ هزار و ۷۰۰ متر تونل طی ۱۲ ماه است.

احمدی نوری نقش این آزادراه را در کاهش ترافیک قزوین به سمت رشت بسیار مهم ارزیابی و خاطر نشان کرد: این آزادراه موجب تسهیل ترافیک عبوری منجیل به رودبار خواهد شد و زمان سفر را در روزهای عادی یک ساعت و در ایام تعطیل و پرترافیک تا ۳ ساعت کاهش خواهد داد.

معاون ساخت وتوسعه آزادراه‌ها اضافه کرد: برآورد اولیه این پروژه یک هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال است که تاکنون ۸۰۰ میلیارد ریال آن هزینه شده است.

نظر شما