شناسهٔ خبر: 18371 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

اتمام پرونده مسکن مهر با بهره‌برداری از ۳۵۰ هزار واحد/ یک میلیون و ۸۷۰ هزار واحد مسکونی ساخته شد

احمد اصغری مهرآبادی قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر گفت: پرونده مسکن مهر تا سال آینده با بهره‌برداری از ۳۵۰ هزار واحد مسکن در حال ساخت در نقاط مختلف کشور بسته می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی احمد اصغری مهرآبادی، عصر دوشنبه در حاشیه افتتاح تعدادی از پروژه‌های مربوط به مسکن مهر در اردبیل در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از این تعداد ۲۵۰ هزار واحد در مرحله نازک‌کاری و بقیه در مرحله سفت کاری است.

وی اظهار کرد: از آغاز اجرای پروژه مسکن مهر در ایران تاکنون یک میلیون و ۸۷۰ هزار واحد مسکونی ساخته شده است.

او گفت: برای تکمیل تاسیسات رفاهی و زیربنایی پروژه‌های مسکن مهر مانند آب، گاز، تلفن، فاضلاب، برق و نظایر آن در مجموع به حدود پنج هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی یادآوری کرد: پنج هزار میلیارد ریال از این رقم امسال توسط دولت تخصیص یافته و انتظار می‌رود تا پایان سال با تامین بقیه اعتبار مورد نیاز، بتوانیم مشکل ساکنان مسکن مهر را برطرف کنیم.

به گزارش ایرنا مهرآبادی گفت: دولت، تنها اعتبار مورد نیاز در خصوص آماده‌سازی و ایجاد تاسیسات زیربنایی مسکن مهر را تامین می‌کند و خریداران باید هزینه مورد نیاز برای خرید مسکن از محل آورده و تسهیلات بانکی را که متناسب با پیشرفت فیزیکی واحدها پرداخت می‌شود، تامین کنند.

وی سهم استان اردبیل از مسکن مهر را ۵۲ هزار واحد ذکر و گفت: با افتتاح‌های امروز، مجموع مسکن مهر افتتاحی این استان به ۴۸ هزار واحد رسیده که چهار هزار واحد نیز تا پایان شهریور سال آینده بهره‌برداری خواهد شد.

او گفت: سه هزار واحد از پروژه‌های درحال ساخت مسکن مهر در اردبیل تا پایان خرداد ماه و بقیه تا پایان شهریور سال ۱۳۹۵ افتتاح می‌شود.

وی اردبیل را در ردیف پنج استان موفق کشور از نظر ساخت و تکمیل واحدهای مسکن مهر ذکر و اظهار کرد: دولت با همکاری وزارت‌خانه‌های مربوط مانند نفت و نیرو عزم خود را برای تامین نیازهای زیرساختی و رفع مشکلات مسکن مهر جزم کرده است./

نظر شما