شناسهٔ خبر: 18455 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

عاشوری در همایش بزرگداشت هفته ایمنی راه‌ آهن:

کاهش ۴۲ درصدی سوانح شدید در راه‌آهن/ تدوین سند جامع ایمنی ریلی در سال ۹۵

حسین آشوری معاون بهره برداری، سیر و حرکت راه آهن از کاهش ۴۲ درصدی سوانح شدید در راه‌آهن خبر داد و گفت: ۴۴ دستورالعمل طی ۲ سال اخیر برای پیشگیری از سوانح در راه آهن صادر یا بازنگری شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حسین عاشوری امروز ۲۸ بهمن در همایش بزرگداشت هفته ایمنی راه‌ آهن با یادآوری اینکه در دو سال اخیر اقدامات بسیار خوبی در حوزه ایمنی ریلی انجام شده است گفت: امسال در مقایسه با سال گذشته در حوادث خروج از خط ۲۰ درصد و در تلفات برخورد قطار با عابر ۲۵ درصد کاهش داشته‌ایم. همچنین در حوادث شدید نیز شاهد کاهش ۴۲ درصدی سوانح بوده‌ایم.

وی افزود: ستاد ارتقای ایمنی که وظیفه سیاستگذاری در بخش ایمنی را بر عهده دارد با نگاه دقیق به مسائل ایمنی راه آهن تصمیمات مهمی را گرفت که نتیجه همین تصمیمات کاهش آمار سوانح بود.

معاون بهره برداری، سیر و حرکت راه آهن کمیسیون عالی سوانح ریلی را بالاترین جایگاه در بخش ایمنی در راه آهن خواند و اظهار کرد: در بررسی سوانح دو سال اخیر، این کمیسیون نقش اصلی را داشت و با تغییر ترکیبی که در ساختارش ایجاد شد٬ ۴ نفر از ۶ عضو این کمیسیون خارج از شرکت راه آهن هستند. این کمیسیون سعی دارد از ظرفیت اساتید دانشگاهی و افراد با تجربه در این حوزه نیز استفاده شود.

عاشوری با بیان اینکه کمیسیون عالی سوانح ریلی در سال گذشته ۶۳ جلسه برای بررسی مجموعه سوانح ریلی تشکیل داد و برای ۹۸ پرونده صدور رای داشت گفت: تصمیمات این کمیسیون برای اعلام حکم دادگاه‌ها بسیار لازم و ضروری است و یکی از دلایل اهمیت این کمیسیون نیز همین مسئله است.

معاون مدیرعامل شرکت راه آهن با اعلام اینکه ۴۴ دستورالعمل طی ۲ سال اخیر برای پیشگیری از سوانح در راه آهن صادر یا بازنگری شده است گفت: یکی دیگر از اقدامات مهم در حوزه ایمنی تشکیل دفتر ارتقای ایمنی با رویکرد استانداردسازی و فرهنگ‌سازی بود که تلاش‌های بسیار خوبی در این جهت انجام داد.

وی همچنین از اداره کل ایمنی که زحمات زیادی در حوزه ایمنی برای به حداقل رساندن خسارات و تلفات ناشی از سوانح داده قدردانی کرد و افزود: سند راهبردی طی سال‌های ۹۱ تا ۹۴ با پیشنهادات اداره‌کل ایمنی به تصویب هیأت مدیره رسید که این وظیفه برای سال ۹۵ بر عهده دفتر ارتقای ایمنی است تا سندی جامع در این حوزه تدوین کند.

عاشوری از زحمات و تلاش‌های ادارات کل نواحی راه آهن و به ویژه بخش ایمنی این ادارت تقدیر و تشکل به عمل آورد./

نظر شما