شناسهٔ خبر: 1846 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

مجیدی:

آموزش هزار مدیر و کارشناس وزارت راه‌وشهرسازی در دوره کوتاه‌مدت پدافند غیر عامل

مجید مجیدی معاون امور دولت و مسئول هماهنگی امور استان‌ها و مدیریت بحران و پدافند غیر عامل وزارت راه و شهرسازی با تاکید بر ضرورت آموزش پدافند غیرعامل در این وزارتخانه گفت: تاکنون بیش از هزار نفر از مدیران و کارشناسان این وزارتخانه دوره آموزش کوتاه مدت پدافند غیر عامل را طی کرده‌اند.

احمد مجیدی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با یادآوری هفته پدافند غیرعامل (۲ تا ۹ آبان) اظهار کرد: تاریخ نشان می‌دهد که هر گاه نیرویی بیگانه وارد کشور شد، ما با آن مقابله کردیم. بیشتر این جنگ‌ها در خطوط مقدم انجام می‌شدند اما اکنون وضع فرق کرده به‌طوری که ۱۰ درصد جنگ‌ها (مسلحانه) در خطوط مقدم و ۹۰ درصد از جنگ‌ها (غیرمسلحانه) در پشت این خطوط انجام می‌شوند.

معاون امور دولت و مسئول هماهنگی امور استان‌ها و مدیریت بحران و پدافند غیر عامل وزارت راه و شهرسازی توضیح داد: در واقع هر گونه اقدام غیر مسلحانه‌ای که بتواند آگاهی و پایداری ما را در مقابله با دشمن افزایش دهد، پدافند غیر عامل محسوب می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی در زمینه پدافند غیر عامل گفت: یکی از کارهای خوبی که این وزارتخانه در حوزه پدافند غیر عامل در سال‌های گذشته انجام داد، مربوط به برگزاری ۹ دوره کلاس‌های آموزشی است.

مجیدی گفت: آموزش‌ها به دو دوره بلند مدت و کوتاه مدت تقسیم شد٬ در آموزش‌های بلند مدت حدود ۳۳ نفر در مقطع کارشناسی‌ارشد و چندین نفر هم در مقطع دکترا در رشته مدیریت پدافند غیر عامل تحصیل کردند.

وی افزود: تاکنون حدود هزار و ۱۵۰ نفر از مدیران و کارشناسان وزارت راه و شهرسازی دوره آموزشی کوتاه مدت پدافند غیر عامل را طی کنند و این جلسات همچنان ادامه دارد.

مجیدی با بیان اینکه آموزش‌های بلند مدت را سازمان پدافند و آموزش‌های کوتاه مدت را وزارت راه و شهرسازی انجام می‌دهد اظهار کرد: این دوره‌ها در مرکز آموزشی شهید تفویضی، دانشگاه مالک اشتر و دانشگاه دفاع ملی برگزار شد و همچنان ادامه دارد، ضمن این‌که هزینه آموزش‌ها از سوی سازمان پدافند غیر عامل پرداخت می‌شود.

وی با تاکید بر ضرورت استمرار این کلاس‌ها گفت: مبحث پدافند غیر عامل هنوز نهادینه نشده و به همین دلیل این کلاس‌ها باید ادامه پیدا کنند٬ تاکنون بحث پدافند غیر عامل بیشتر در حوزه‌های نظامی مطرح بوده و ضروری است که این کلاس‌ها در حوزه‌های غیر نظامی نیز برگزار شوند.

معاون امور دولت و مسئول هماهنگی امور استان‌ها و مدیریت بحران و پدافند غیر عامل وزارت راه و شهرسازی گفت: شیوه برگزاری کلاس‌ها یا شیوه استفاده از منابع آموزشی و تحقیقی پدافند غیر عامل با سایر کتاب‌ها یا کلاس‌ها تفاوت عمده‌ای دارد مثلا برای تالیف یک کتاب تحقیقی در این خصوص نمی‌توان به کتاب‌های خارجی یا سایت‌های الکترونیکی مراجعه کرد، چون مسایل مربوط به پدافند اولا محرمانه است و دوما هر کشوری متناسب با نیازهایش باید تحقیقاتش را انجام دهد و نیازهایش را به روز تالیف کند./

نظر شما