شناسهٔ خبر: 18510 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

پیش از ظهر امروز انجام شد؛

بازدید وزیر راه و شهرسازی از روند اجرایی ترمینال سلام فرودگاه امام خمینی (ره)

بازدید وزیر راه و شهرسازی پیش از ظهر امروز به همراه مسئولان ارشد حوزه هوانوردی از ترمینال سلام فرودگاه امام خمینی (ره) بازدید به عمل آورد و در جریان آخرین وضعیت و روند اجرایی این پروژه عظیم قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی امروز پنجشنبه ۲۹ بهمن پس از حضور در ایستگاه عوارضی آزادراه تهران-قم و بهره‌برداری از فاز نخست اجرای سامانه‌های هوشمند ثبت تخلفات عبور ومرور، از ترمینال سلام فرودگاه امام بازدید به عمل آورد.

ترمینال سلام ترمینالی مسافری و با ظرفیت ۵ میلیون مسافر در سال است که طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار است پاییز سال آینده به بهره برداری برسد.

یکی دیگر از ترمینال‌هایی که قرار است در فرودگاه امام خمینی (ره) ساخته شود ترمینال ایران‌شهر است که این ترمینال نیز ظرفیت جابه جایی سالانه ۲۰ میلیون نفر مسافر را خواهد داشت.

در این بازدید علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی، اصغر فخریه کاشان قائم مقام وزیر راه و شهرسازی، محمود نویدی مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)، مه آبادی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، وزیر راه و شهرسازی را همراهی می کردند.

در حال حاضر پروژه ترمینال سلام با پیشرفت بیش از ۴۰ درصدی در حال ساخت است.

پروژه ترمینال سلام در دو طبقه به علاوه همکف ساخته می‌شود که طبقه همکف برای خدمات بار مسافران، طبقه اول ویژه ارائه خدمات پاسپورت همچنین ورودی و خروجی مسافران و طبقه دوم نیز به عنوان سالن ترانزیت مورد استفاده قرار می گیرد؛ همچنین در این ترمینال، نصب سه پل تلسکوپی برای انتقال مستقیم مسافران به داخل هواپیما بدون استفاده از اتوبوس برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در حال حاضر سالانه حدود ۶ میلیون مسافر از فرودگاه بین المللی امام خمینی اعزام و پذیرش می‌شوند که بیش از ظرفیت فعلی این فرودگاه است./

نظر شما