شناسهٔ خبر: 18511 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در حاشیه بازدید از حوزه‌ امتحانی آزمون ورود به حرفه مهندسان مطرح شد

بیطرف: آزمون ورود به حرفه مهندسان باید سخت‌تر شود/ شیخ‌انصاری: اظهارات کمیته تجدیدنظر درباره اعتراضات داوطلبان آزمون، فصل‌الخطاب است

حبیب بی‌طرف رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفت: آزمون ورود به حرفه مهندسان محکی جدی برای شناسایی متقاضیان فعالیت در صنعت ساختمان است و باید بیشتر از برنامه‌ریزی‌های موجود، مهندسان را برای ورود به حرفه ساختمان، آموزش داد و سنجید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حبیب‌الله بیطرف در حاشیه بازدید از یکی از حوزه‌های امتحانی آزمون ورود به حرفه مهندسان که صبح امروز (پنج شنبه ۲۹ بهمن) با حضور حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار شد در جمع خبرنگاران درباره این آزمون گفت: آزمون ورود به حرفه مهندسان محکی جدی برای شناسایی متقاضیان فعالیت در صنعت ساختمان است. در رشته‌های مهندسی دانشجویان علاوه بر دوره‌های تئوریک، در دوره‌های کارآموزی عملی نیز شرکت می‌کنند؛ همچنین تا سه سال بعد از فارغ‌التحصیلی در دوره‌های کارورزی به عنوان فراگیرنده کاربرد علوم مهندسی در فرآیند ساخت و ساز از دانش مهندسان مجرب استفاده و سپس در این آزمون شرکت می‌کنند. به نظر من آنهایی که نمی‌توانند در آزمون قبول شوند، در دوره‌های کارورزی شرکت نکرده‌اند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با بیان اینکه امکان ورود به حرفه مهندسی ساختمان، سهل و آسان است و باید از این هم سخت‌تر باشد، اظهار کرد: باید بیشتر از برنامه‌ریزی‌های موجود، مهندسان را برای ورود به حرفه ساختمان، آموزش داد و سنجید. همچنین کسانی که در این آزمون قبول می‌شوند، باید به مدت یک سال در دوره‌های آموزشی وزارت راه و شهرسازی شرکت کرده و از امتحان نهایی، نمره قبولی بگیرند. سازمان نظام مهندسی استان تهران نیز دوره‌های آموزشی غیر اجباری برای همه کسانی که مایلند دانش مهندسی خود را ارتقا دهند، برگزار می‌کند و مهندسان می‌توانند از این دوره‌ها استفاده کنند.

رضا شیخ انصاری معاون اداره کل دفتر مقررات ملی ساختمان وزارت راه و شهرسازی و مسئول برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان نیز به خبرنگاران گفت: ۷ کمیته تخصصی از اساتید مجرب دانشگاه‌های برتر، طراحی سؤالات این آزمون را بر عهده دارند که این کمیته‌ها سه ماه قبل از آزمون تشکیل شده و سؤالات در چند مرحله پس از پالایش‌های مختلف، نهایی می‌شود. ضمن اینکه سؤالات از یک ماه قبل از آزمون در قرنطینه نگهداری می‌شود. داوطلبان نیز می‌توانند بعد از آزمون به نتایج اعتراض کنند که اعتراض اولیه به کمیته‌های تخصصی ارجاع شده و اگر اعتراض ادامه داشت، به کمیته تجدید نظر فرستاده می‌شود. اما نتایج کمیته تجدید نظر فصل‌الخطاب است و پس از آن دیگر اعتراضات پذیرفتنی نیست./

نظر شما