شناسهٔ خبر: 18520 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

در پایان هفته ایمنی ریلی صورت گرفت؛

برترین‌های هفته ایمنی ریلی معرفی شدند/ راه‌آهن‌های اراک، شمال و آذربایجان برترین‌های ایمنی/ تقدیر از پرسنل تاثیرگذار در زمینه ایمنی

همایش بزرگداشت هفته ایمنی راه‌‌آهن همزمان با آخرین روز از هفته ایمنی طی مراسمی و با حضور مسئولین شرکت راه آهن و حوزه ریلی کشور برترین‌های هفته ایمنی ریلی معرفی و پرسنلی که به نوعی در افزایش ایمنی و پیشگیری از سوانح ریلی نقش داشتند، با اهداء لوح تقدیر و تندیس تقدیر شدند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ادارات كل راه‌آهن اراک، شمال و آذربایجان به ترتیب حائز رتبه های اول تا سوم در حوزه ایمنی معرفی شدند و در مراسم هفته ایمنی ریلی از مدیران کل این نواحی در حضور مدیرعامل شرکت راه‌آهن تقدیر به عمل آمد.

هرچند مدل دقیقی برای شناسایی نواحی و مناطق ایمن در راه‌آهن وجود ندارد اما بر اساس اظهارات پورسیدآقایی مدیرعامل شرکت راه‌آهن این حرکت از امسال آغاز شد تا در سال‌های آینده با تکمیل و نقدهای وارد به این سیستم نحوه رتبه‌بندی به صورت جامع‌تر و دقیق‌تر انجام شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در توضیح اینکه چرا مدل جامعی برای شناسایی نواحی ایمن راه‌آهن وجود ندارد، گفت: متاسفانه هنوز به مدل درستی دست نیافته‌ایم که در ایمنی حمل و نقل ریلی جامع نگر باشد و همه ابعاد را مد نظر قرار دهد. برای نمونه برخی نواحی راه‌آهن آبستن سانحه هستند و برخی دیگر خیر و ما هنوز مدل جامعی برای تفکیک محاسبات این دو از هم نداریم؛ اما گام اول را برداشته شد و نواحی اول، دوم و سوم را از نظر ایمنی تعیین کردیم تا سپس این نگاه و رتبه‌بندی را دقیق‌تر و علمی‌تر کنیم.

وی با بیان اینکه اگر کاری آغاز نشود به آن نقدی هم وارد نمی‌شود و به همین دلیل رتبه‌بندی راه‌آهن‌ها از امسال آغاز کردیم اظهار امیدواری کرد که سال آینده مدلی برای رتبه‌بندی ایمنی تعریف شود که کاملتر باشد.

تقدیر از افراد برتر در حوزه عملیاتی ایمنی

همچنین در هفته ایمنی حمل و نقل ریلی از ۶ نفر از پرسنل عملیاتی راه‌آهن شامل لکوموتیوران، مامورین پست بازدید و رئیس قطار که به نوعی در افزایش ایمنی و پیشگیری از سوانح ریلی نقش داشتند، با اهداء لوح تقدیر و تندیس تقدیر شد.

لازم به یادآورری است دیروز ۲۹ بهمن‌ماه مصادف با سانحه قطار خیام-نیشابور روز بدون حادثه در راه‌آهن نام‌گذاری شده است.

نظر شما