شناسهٔ خبر: 18588 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد:

بهره‌برداری از محور روستایی خوانسارک – پلارت/ احداث پل طاد در شهرستان فلاورجان

آسفالت محور خوانسارک – پلارت در استان اصفهان به عنوان یکی از محورهای روستایی شهرستان فلاورجان ارتباط بین روستاهای منطقه را با شهر پیربکران بصورت ایمن وروان برقرار می کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان،حمیدرضا امیرخانی مدیرساخت و توسعه راههای اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در این خصوص گفت: عملیات آسفالت گرم این محور به منظور تسهیل در عبور و مرور وسایل نقلیه در دستور کار قرار داشت که بمناسبت دهه مبارک فجر افتتاح و به بهره برداری رسید.

وی افزود: با احداث این محور دو پیچ خطرناک و حادثه ساز در محور قدیم و عبور از زیرگذر پل راه آهن که باعث بروز مشکلاتی در فصل سرما و بارندگی می شده حذف شده است.

وی با اشاره به مشخصات این پروژه گفت: روکش آسفالت گرم این محور روستایی به طول ۲ کیلومتر و عرض ۷/۴۰ متر با اعتباری بالغ بر ۴۰۰۰ میلیون ریال انجام شده که روستای خوانسارک و پلارت را در شهرستان فلاورجان به شهر پیربکران متصل می کند.

امیرخانی پروژه احداث پل طاد را نیز یکی از مهمترین پروژه های این شهرستان  دانست و در ادامه بیان داشت: این پل با دهانه ۲۲ متری و عرض ۱۳متر با هدف ارتباط و تردد ایمن وروان جهت هدایت ترافیک وسایل عبوری از محور چهارخطه سیمان سپاهان به روستای طاد و تعدادی از روستاهای منطقه اجرا شده که تاکنون ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی اذعان داشت: اعتبار هزینه شده جهت احداث پل ۳۰۰۰ میلیون ریال بوده که جهت اجرا و ساخت راههای دسترسی به پل اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال مورد نیاز است.

سعید خدابخشی رییس اداره نظارت بر ساخت راههای روستایی اداره کل راه و شهرسازی نیز در تکمیل مشخصات فنی این دو پروژه گفت: پروژه آسفالت محور خوانسارک – پلارت با حجم خاکریزی ۲۲۵۰ مترمکعب و حجم آسفالت ۱۵۵۰ تن به بهره برداری رسیده و پروژه پل طاد با ۵۰۰ متر مکعب بتن ریزی و ۵۸ تن آرماتوربندی احداث شده که در صورت تامین اعتبار لازم جهت ساخت راههای دسترسی به بهره برداری خواهد رسید.

نظر شما