به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابطعمومی سازمان راهداری و حملونقل جادهای، حمیدرضا پیمانجو مدیرکل راهداری و حملونقل جاده استان کهگیلویه بویراحمد گفت: فرسودگی روسازیها اکثراً خود را به شکل ترک لایهها نشان میدهد که باید مورد تعمیر قرار گیرد، زیرا خرابی لایهها را افزایش داده و به کاهش عمر آسفالت میانجامد؛ روش درزگیری آسفالت از روشهای نگهداری پیشگیرانه و اصلاحی آسفالت است و باعث جلوگیری از زوال زودرس آسفالت میشود.
پیمانجو افزود: به همین جهت پروژه با عناوین درزگیری راههای سطح استان حفاظتی لکهگیری و روکش آسفالت گرم محور یاسوج - اقلید توسط اداره کل راهداری و حملونقل جاده استان کهگیلویه و بویراحمد در یک قراردادی با مبلغی بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان آورده و منعقد شده است.
وی در ادامه گفت: طول پروژه لکهگیری و روکش آسفالت گرم محور یاسوج اقلید ۴ کیلومتر است که به اتمام و بهرهبرداری رسید.
مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: همچنین پروژه درزگیری راههای سطح استان حفاظتی ۷۸ کیلومتر با عرض و ضخامت دو سانتیمتر به پیشرفت ۱۰۰ درصدی و ۲۵ درصدی اضافی رسیده است.