شناسهٔ خبر: 18596 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی مازندران:

عملیات بازگشایی خط شمال به جنوب آزاد راه تهران - شمال ادامه دارد

آزاد راه تهران - شمال مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی مازندران گفت: عملیات بازگشایی خط شمال به جنوب قطعه ۴ آزاد راه تهران - شمال (چالوس - مرزن آباد) در حال اجراست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا، عباسعلی نجفی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از جاده چالوس - کرج (کندوان) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مسیر ارتباطی جمعه شب در محدوده روستای سینوا یعنی حد فاصل تونل ها به علت ریزش گل و لای ناشی از بارندگی از بالادست به سطح جاده بسته شده بود.

وی تاکید کرد: سعی می شود در هفته جاری با پاکسازی سطح این جاده از گل و لای، مسیر بزرگراه دوباره به روی مسافران گشوده شود.

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی مازندران گفت: اگر چه سال گذشته برای اجرای طرح ایمن سازی این مسیر ارتباطی اعتباری اختصاص یافت و هزینه شد، اما اشکالات فنی خط شمال به جنوب آزاد راه هنوز به طور کامل برطرف نشده است.

قطعه چهارم آزاد راه شمال به علت غیرایمن بودن و ریزش های پیوسته کوه در شرایط نامساعد جوی از پنجم دی ماه سال گذشته به مدت حدود شش ماه برای بازسازی بنا به دستور رئیس بنیاد مستضعفان و نیز معاون وزیر راه و شهرسازی بسته شد.

طبق آمار منابع رسمی، برای ایمن سازی این مسیر ارتباطی که حدود ۲۳ کیلومتر طول دارد، حدود ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی مازندران با اشاره به در پیش بودن ایام تعطیلات نوروزی از رفع نقاط حادثه خیز در برخی از مناطق جاده کرج - چالوس (کندوان) هم خبر داد.

نجفی گفت که طبق برنامه سعی می شود در نیمه نخست اسفند ماه سال جاری اقداماتی مانند لکه گیری، خط کشی، نصب تابلو و علائم جدا کننده در این جاده پرتردد انجام گیرد تا شاهد سفری همراه با آرامش و به دور از دغدغه برای مسافران ورودی به مازندران بویژه غرب این استان در تعطیلات نوروزی باشیم.

از طول مسیر ۱۸۰ کیلومتری جاده کرج - چالوس حدود نیمی از آن مربوط به حوزه استحفاظی استان مازندران است.

نظر شما