به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کهگیلویه و بویراحمد)، علی پارسایی سرپرست راه و شهرسازی استان، توسعه راهها را زیر ساخت اصلی و شاه کلید توسعه همه جانبه استان دانست و با اشاره به ضرورت ایمنسازی محور یاسوج – سمیرم، گفت: تلاش مجموعه ما به سرانجام رساندن پروژه پل سریز در کوتاهترین زمان ممکن است.
وی افزود: با توجه به اینکه این مسیر پر تردد، چهار خطه دارای یک پل دو بانده بود، ضرورت داشت پل دوم، با هدف حذف نقاط حادثه خیز احداث شود.
پارسایی با بیان اینکه این محور، یکی از محورهای اصلی و ترانزیتی استان است، مشخصات فنی این پل را تشریح کرد و گفت: دهانه پل ۱۵۴متر بتنی با عرض ۱۲متر شامل ۵۴شمع است.
وی از پیشرفت فیزیکی حدود ۵۰درصدی این پروژه گفت و عنوان کرد: حفاری پل انجام شده و عملیات اجرای ۵۴ شمع نیز به پایان رسیده است.
ساخت ۱۵مورد شاه تیر هر کدام به طول ۳۰متر، ۲مورد شمع آماده بتن ریزی -اجرای فونداسیون و اجرای سه مورد پایه ۲.p2 و آرماتور بندی کوله a2سمت پاتاوه از دیگر اقدامات انجام شده بود که پارسایی به آنها اشاره کرد و گفت: برای اتمام کار پروژه پل سریز مبلغ ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.
سرپرست راه و شهرسازی موانع و چالشهای اجرایی پل سریز را اعتبار مالی و راه فرعی روستای سریز عنوان کرد.
پارسایی خاطر نشان کرد: در مدت زمان کوتاه فعالیت دولت چهاردهم ضمن تخصیص ۵۰۰ میلیارد ریال نقدینگی، اجرای دریواسیون انحراف آب جهت سهولت اجرای عملیات پایه p3، عملیات خاکبرداری، حفاری و اجرای بتن ریزی ٨مورد شمع مربوط به پایه p3، جابهجایی و رفع معارض کابل فیبر نوری در مسیر، خاکبرداری و تسطیح محوطه جدید جهت ادامه عملیات مونتاژ تیرهای پیش ساخته در محل جدید، تهیه ٤٠ تن میلگرد مصالح پای کار جهت ادامه عملیات پل سریز- اجرای آرماتور بندی کوله a2سمت پاتاوه حدود ٣٠تن و آرماتور بندی و قالب بندی ٢ مورد شاه تیر که آماده بتن ریزی انجام شده است.