شناسهٔ خبر: 18646 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

وزش بادهای جنوبی و بارش پراکنده در نواحی غربی/ بهبود کیفیت هوا از چهارشنبه

گردوخاک تهران کارشناس سازمان هواشناسی از وزش بادهای جنوبی و بروز بارش‌های پراکنده در نواحی غربی کشور خبر داد و گفت: با ورود سامانه فعال بارشی به کشور شاهد بهبود کیفیت هوا از روز چهارشنبه خواهیم بود.

فریبا گودرزی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درخصوص شرایط جوی کشور در سه روز آینده اعلام کرد: با توجه به نقشه‌های امروز شکل‌گیری توده گرد و خاک بر روی شمال عربستان ، جنوب عراق و جنوب خوزستان به علت همراهی با بادهای جنوبی کل نیمه غربی کشور را تا اواخر امشب دربرگرفته و موجب کاهش کیفیت هوا در این مناطق می‌شود.

گودرزی در ادامه از وزش بادهای جنوبی در استان‌های سمنان، قم، تهران، البرز و قزوین خبر داد وگفت:این امروز در طول روز باعث ایجاد گرد و خاک در سطح استان‌های نام برده شده ولی از بعدازظهر به دلیل بروز بارش‌های پراکنده در نوار غربی و شمال غربی کشور کیفیت آن رو به بهبودی خواهد رفت.

وی همچنین بیان کرد: از روز سه‌شنبه با ورود سامانه بارشی فعالی به کشور شاهد بارش باران ابتدا در غرب، شمال غرب و به تدریج در جنوب غرب خواهیم بود که این بارش ها در ارتفاعات به صورت برف و در مناطق جنوبی به صورت رگبار و رعد و برق مشاهده خواهد شد.

گودرزی شرایط جوی در روز چهارشنبه را اینطور اعلام کرد: در این روز علاوه بر مناطق گفته شده بارش‌ها به بخش‌هایی از مرکز، جنوب و دامنه‌های البرز مرکزی رسیده که با آغاز بارندگی‌ها بهبود کیفیت هوا در نیمه غربی را شاهد خواهیم بود.

کارشناس سازمان هواشناسی آسمان امروز تهران را کمی ابری و غبارآلود اعلام کرد و گفت: فردا شب افزایش ابر و روز چهارشنبه در پاره‌ای نقاط بارش باران را خواهیم داشت.

وی در پایان بیشینه دمای تهران را ۲۱ درجه سانتیگراد اعلام کرد./

نظر شما