شناسهٔ خبر: 18668 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

ایدنی خبر داد:

تخلیه و بارگیری کالا در بنادر هرمزگان از ۷۰ میلیون تن گذشت/ رونق تردد شناورها به بنادر

ابراهیم ایدنی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از تخلیه و بارگیری بالغ بر ۷۰ میلیون تن کالای نفتی و غیر نفتی طی سال جاری در بنادر این استان خبر داد.

به گزارش  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، "ابراهیم ایدنی" ضمن تشریح گزارشی از عملکرد ۱۰ ماهه سال ۹۴ مجموعه کل بنادر استان هرمزگان، ضمن اعلام این خبر افزود: از مجموع عملیات انجام شده، ۴۳ میلیون و ۵۶۷هزار و ۲۵۷ تن مربوط به کالاهای غیر نفتی و ۲۷میلیون و ۱۳۳ هزار و ۳۶۹ تن نیز به مواد نفتی اختصاص دارد.

وی از صادرات ۲۱ میلیون و ۲۲۱ هزار و ۴۴۹ تن کالای غیرنفتی به خارج از کشور طی این مدت، خبر داد و گفت: حجم ترانزیت اینگونه کالاها از ابتدای سال جاری تاکنون، ۳ میلیون و ۸۲۶هزار و ۱۹ تن بوده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان حجم کابوتاژ (حمل و نقل ساحلی) کالاهای غیرنفتی را ۸ میلیون و ۲۴۸ هزار و ۴۸۶ تن عنوان کرد و گفت: طی این مدت، ۸ میلیون و ۱۷۶ هزار و ۳۱۸ تن کالای غیر نفتی وارد کشور شد که این رقم نشانگر کاهش ۲۸ درصدی این بخش از عملیات بندری است.

به گفته ایدنی، طی این مدت بالغ بر ۹۴۱ هزار و ۸۹۸ تن کالای غیرنفتی نیز از طریق بنادر تجاری این استان ترانشیپ شد.

ایدنی از ترانزیت ۶۸۸ هزار و ۹۵۹ تن انواع مشتقات و فرآورده های نفتی از طریق پایانه های بنادر این استان با رشد ۴۵ درصدی و همچنین صادرات ۹ میلیون و ۸۳۹ هزار و ۲۹۲ تن از این نوع کالاها به خارج از کشور این مدت خبر داد که ۱۸ درصد افزایش دارد.

وی حجم کابوتاژ (حمل و نقل ساحلی) اینگونه کالاها طی سال جاری را ۱۴ میلیون و ۷۴۵ هزار و ۳۹۱ تن عنوان کرد و گفت: همچنین، یک میلیون و ۸۵۲ هزار و ۱۵۵ تن مواد نفتی از طریق بنادر این استان، وارد کشور شد.

عالی ترین مقام حوزه دریایی و بندری هرمزگان به عملکرد حوزه کانتینری بنادر این استان طی سال جاری نیز اشاره کرد و گفت: در این مدت، یک میلیون و ۳۹۱ هزار و ۹۰۷ TEU کانتینر در پایانه های کانتینری بنادر تجاری استان تخلیه و بارگیری شد که یک میلیون و ۲۳ هزار و ۵۶۹ TEU شامل کانتینرهای پر و ۳۶۸ هزار و ۳۳۸ TEU نیز به کانتینرهای خالی اختصاص داشته است

این مقام مسئول همچنین در بخش دیگری از سخنان خود تعداد شناورهای ورودی به بنادر این استان از آغاز سال جاری تاکنون را ۲۵ هزار و ۶۵۶ فروند اعلام کرد و افزود: از این میزان، چهار هزار و ۱۰۳ فروند شناور بالای هزار تن(رشد ۱۰ درصدی) و ۲۱ هزار و ۵۵۳فروند از کشتی های پهلو گرفته در بنادر تجاری هرمزگان، زیر هزار تن(رشد ۹درصدی) وزن داشته اند.

ایدنی اضافه کرد: تعداد شناورهای ورودی به بنادر طی این مدت، نسبت به مدت مشابه سال گذشته در مجموع ۹درصد افزایش داشته است./

نظر شما