شناسهٔ خبر: 18747 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس هیئت مدیره شرکت فرودگاه‌های کشور در آیین معارفه مدیر جدید فرودگاه اراک:

در دوران پسابرجام, توسعه فرودگاه‌ها به عنوان یکی از قطب‌های سرمایه‌گذاری کشور حائز اهمیت است

رحمت‌اله مه‌آبادی مه‌آبادی رئیس هیئت مدیره شرکت فرودگاه‌های کشور در آیین معارفه مدیرجدید فرودگاه اراک گفت: در دوران پسابرجام, توسعه فرودگاه‌ها به عنوان یکی از قطب‌های سرمایه‌گذاری کشور حائز اهمیت است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی استان مرکزی, مه آبادی رئیس هیئت مدیره شرکت فرودگاه‌های کشور که در آئین تکریم مرتضوی مدیر سابق و همچنین معارفه حسین نسب مدیر فرودگاه اراک با حضور فیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی ,نصرا... نژاد مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی, تاج آباد رئیس شورای کلان شهر اراک و همچنین مدیران کل عضو شورای حمل و نقل استان سخن می‌گفت با اعلام این مطلب افزود:

توسعه هر کشور, مرهون توسعه و ارتقاء چند فاکتور اصلی است که از آن میان مقوله توسعه شبکه فرودگاهی ملی و بین‌المللی است امروزه توسعه شبکه‌های فرودگاهی در دنیا به عنوان یکی از ابزارهای قدرت نرم دولت‌ها محسوب می‌شود.

استان مرکزی به عنوان شاهراه غرب به شرق و قطب صنعت و اقتصاد کشور بایستی با بهره‌مندی از فرودگاه‌های مناسب تجاری و مسافری روند پیشرفت و توسعه را با سرعت بیشتری بپیماید و وزارت راه و شهرسازی مصمم است در یک برنامه میان مدت, فرودگاه‌های کوچک نظیر فرودگاه اراک را توسعه داده و امکان پروازهای مستمر و پذیرش هواپیماهای پهن پیکر را در آن مهیا سازد.

مه آبادی درخصوص برنامه‌های وزارت راه وشهرسازی پیرامون توسعه فرودگاه اراک گفت: فرودگاه اراک در سال ۷۸ افتتاح و در سال‌های اخیر سرمایه‌گزاری‌های مناسبی از حیث سیستم لایتینگ, تطویل باند فرود, ایجاد انبارهای سوخت در آن انجام شده و حتی هم اکنون قابلیت پذیرش هواپیماهایی از نوع است لیکن هم اکنون فاقد فعالیت پروازی بوده و در آن سالیانه شاهد زیان انباشته قابل توجه وعدم استمرار پروازها هستیم با توجه تدابیر اندیشیده شده انشاا... در سفر آتی هیئت دولت به استان مرکزی شاهد شنیدن خبرهای خوش در این خصوص خواهیم بود و مصمم هستیم در یک برنامه میان مدت شاخص‌های فرودگاه اراک از یک فرودگاه کوچک به یک فرودگاه فعال دارای پروازهای مستمر در حوزه‌های مسافری و باری ارتقاء دهیم که این مهم مستلزم هماهنگی و یاری تمامی دستگاه‌های مسئول استانی نیز است.

گفتنی است در این آئین حسین نسب به عنوان مدیر جدید فرودگاه اراک معرفی و از زحمات آقای مرتضوی در طول مدت تصدی تقدیر شد.

نظر شما