به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از ایرانشهر، محمدرضا دشتی زاده اظهار کرد: این پروژه به طول ۵۰ کیلومتر و اعتباری بالغ بر ۱۷ میلیارد تومان در شهرستان چابهار در حال انجام است.
وی ادامه داد: هدف از بهبود کیفیت روسازی و نگهداری راهها، افزایش ایمنی و کاهش هزینههای نگهداری راه، کاهش میزان خرابی جاده، افزایش عمر آسفالت محورهای مواصلاتی، کاهش هزینههای استهلاک وسایل نقلیه با تأمین سطوح عبور مناسب، مطلوب و همچنین ایجاد شرایط مناسب به منظور تأمین ایمنی راهها است.
دشتی زاده با اشاره به پیشرفت ۶۵ درصدی این پروژه، تصریح کرد: اقدامات مربوط به نگهداری راهها در بخشهای لکهگیری، درزگیری، آسفالت تقویتی و آسفالت حفاظتی (اسلاری سیل) به طور مستمر توسط این اداره کل انجام میشود.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای جنوب سیستان و بلوچستان درباره تأثیر درزگیری در نگهداری راهها نیز گفت: این عملیات برای جلوگیری از نفوذ آب باران و آبهای سطحی از محل ترکها و نشستهای حاصل از زیرسازی است و این اقدام سبب افزایش دوام روسازی و طول عمر مفید آسفالت میشود.