به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مازندران، محسن محمدنژاد گفت: ۵ کیلومتر روشنایی محورهای ساری- کیاسر، پل سمسکنده ساری، ساری- جویبار، پل سوخته کلای جاده نظامی قائمشهر و محور قائمشهر –کیا کلاً روشن شد.
وی اظهار کرد: آشکار سازی ۴۳ نقطه پر حادثه در محورهای استان در قالب ایجاد روشنایی نقطه ای در محورهای ساری-دو دانگه، ساری-سمنان، ساری-جویبار، محور گهرباران، جاده نظامی قائمشهر، آمل- بابل، شهید صالحی بابل، نور -چمستان از جمله نقاطی بودند که عملیات احداث روشنایی نقطهای انجام پدیرفته است.
وی یکی از مهمترین دغدغههای اجتماعی کاهش تعداد تصادفهای جادهای و تلفات جانی و مالی ناشی از آن است که در این مسیر فرهنگ سازی و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از نقش بسیار مهمی برخوردار است، اما نباید این نکته را فراموش کرد که در کنار رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، ایمن سازی راه و مسیرهایی که تردد در آنها صورت میگیرد و رفع نقاط پرتصادف نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و باید مورد توجه قرار گیرد.
محمدنژاد همچنین از احداث ۱۴ کیلومتر روشنایی در محورهای آمل-بابل به طول ۶ کیلومتر، قائمشهر-سوادکوه به طول ۴ کیلومتر، ساری-فرح آباد بطول ۲ کیلومتر و محور بهنمیر به کیا کلاً به طول ۲ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: حداقل مقدار مورد نیاز روشنایی سطح راه بستگی به نوع آن، سرعت و حجم ترافیک شبانه راه، وضعیت مکانهای اطراف راه و کاربری آن و همچنین میزان عبور و مرور عابرین پیاده دارد.
معاون راهداری استان ادامه داد: هدف از روشنایی راهها، دستیابی به حدی از قابلیت دید میباشد که رانندگان و عابرین پیاده را قـادر بـه رویـت سریع، مشخص و قابل تفکیک کلیة جزییات مهم شیء مورد نظر، همترازی جاده و هرگونـه مانعی که ممکن است در جاده حضور پیدا کند، میکند.
گفتنی است در حال حاضر بیش از ۴۵۰ کیلومتر از راههای ارتباطی مازندران دارای روشنایی هستند.