شناسهٔ خبر: 18780 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

فعالیت سامانه بارشی طی امروز و فردا در اغلب مناطق کشور/ وزش باد شدید و گرد و خاک در شرق و جنوب‌شرق

هوا شناسی - رعد و برق کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام فعالیت سامانه بارشی طی امروز و فردا در غالب مناطق کشور از وزش باد شدید در شرق و جنوب شرق کشور خبر داد.

کبری رفیعی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در تشریح وضعیت جوی کشور برای امروز و روزهای آتی گفت: امروز در نوار غربی و دامنه‌های زاگرس سامانه بارشی فعال خواهد بود که بتدریج دامنه‌های جنوبی البرز، نواحی مرکزی و جنوب کشور را تحت تاثیر قرار م‌دهد و باعث بارش باران، وزش باد و رعد و برق در این مناطق خواهد شد که در مناطق سردسیر، بارش‌ها به صورت برف خواهند بود.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: از اواخر وقت امروز، از میزان ناپایداری‌ها در نوار غربی کشور کاسته می‌شود و بارش‌ها به شمال‌شرق و شرق کشور خواهد رسید. این سامانه بارشی، فردا در بخش‌هایی از سواحل شرقی دریای‌خزر، دامنه‌های البرز شرقی، شمال‌شرق و برخی از نقاط جنوب‌شرق باعث بارش می‌شود و بتدریج از کشور خارج خواهد شد.

رفیعی ادامه داد: از روز جمعه به علت عبور موجی از روی کشور در برخی از مناطق جنوب شرق افزایش ابر، گاهی وزش باد و بارش پراکنده را پیش بینی کردیم. از نظر شدت بارش‌ها، بیشترین بارندگی‌ها را در دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی داریم. همچنین امروز در برخی از دامنه‌های جنوبی البرز، نواحی مرکزی، شرق و جنوب‌شرق کشور گاهی وزش باد شدید و گرد و خاک را دارند.

وی گفت: روز پنجشنبه، بخش‌های مرکزی خلیج‌فارس مواج پیش‌بینی شده است.

رفیعی در پایان افزود:‌ تهران امروز ابری و گاهی بارش باران دارد. بیشینه دمای امروز تهران ۱۷ و کمینه دمای فردا صبح پایتخت ۱۰ درجه سانتیگراد بالای صفر پیش بینی شده است./

نظر شما