شناسهٔ خبر: 18793 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

در همایش بزرگداشت روز مهندس مطرح شد- ۱۲:

تاکید آخوندی بر نقش کلیدی مهندسان جوان ایرانی در بازتعریف نقش ایران در حوزه ایران‌شهر

عباس آخوندی مراسم بزرگداشت روز مهندس با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، اکبر ترکان رئیس شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور و مشاور رئیس‌جمهور، حبیب‌الله بیطرف رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در برج میلاد تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی در همایش بزرگداشت روز مهندس که عصر امروز چهارشنبه پنجم اسفند ماه در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد، با اشاره به وجود مشکلات متعدد در بخش‌های حمل و نقلی و سکونتگاهی کشور گفت: مهندسان می‌توانند در رفع این مشکلات و اجرای پروژه‌های عمرانی تلاش کنند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به فرصت به وجود آمده در فضای پسابرجام ادامه داد: ایران قلب حوزه ایران‌شهر است و مهندسان جوان ایرانی با استفاده از بازار به وجود آمده در منطقه به بازتعریف نقش ایران در حوزه ایران‌شهر که از سیحون تا خلیج فارس و از سند تا قفقاز می‌پردازند.

حبیب‌اله بی‌طرف با اشاره به سابقه ۵ هزار ساله مهندسی در ایران به تشریح اقدامات آتی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران پرداخت و گفت: اجرای دقیق قوانین، ترویج اخلاق حرفه‌ای، نظام‌بخشی به امور صنفی مهندسان، بهبود کیفیت ساخت‌وساز و دفاع از حقوق شهروندان بخش‌هایی از این فعالیت‌هاست.

اکبر ترکان با اشاره به تلاش مهندسان در دوران دفاع مقدس اظهار کرد: ۲۰ سال از تاسیس نظام مهندسی می‌گذرد که در این مدت مهندسان ۱.۵ میلیارد مترمربع ساختمان احداث کرده‌اند.

وی اظهار امیدواری کرد سازمان‌های نظام مهندسی استان‌ها در آینده به تدوین فهرست بهای ساختمان، شرایط عمومی پیمان و تدوین مقررات ملی در حوزه‌های شهرسازی، نقشه‌برداری و ترافیک تا پایان برنامه ششم توسعه بپردازند.

در این مراسم علاوه بر این سخنرانی‌ها، فیلم مستند «پنج هزار سال تاریخ مهندسی ایران» و کلیپ معرفی روز مهندس پخش و مراسم تقدیر از رؤسای ادوار گذشته نظام مهندسی ساختمان استان تهران، تقدیر از مهندسان پیشکسوت و اثرگذار با حضور مقامات حاضر در سالن برگزار شد. تقدیر از ورزشکاران، ایثارگران و هنرمندان، قرائت سوگندنامه مهندسی و سخنرانی احمد حلت روانشناس و نویسنده کتاب‌هایی درباره موضوع موفقیت بخش دیگری از برنامه‌هایی است که برای این برنامه در نظر گرفته شده است./

نظر شما