شناسهٔ خبر: 1888 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

تکمیل بزرگراه امام رضا به 400 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

جاده احداث بزرگراه امام رضا – پاکدشت – شهید بابایی در ۴ خط به طول ۴۵ کیلومتر در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بزرگراه امام رضا در جنوب شرق تهران در اصلی‌ترین مسیر ارتباطی شمال شرق کشور با غرب، شمال غرب و مرکز کشور واقع است. این محور  از مسیرهای پرتردد و موثر در اقتصاد کشور است که از شهرهای سمنان، گرمسار، پاکدشت و تهران می‌گذرد، این مسیر به علت وجود مراکز و شهرک‌های صنعتی و جمعیتی در منطقه پاکدشت از ترافیک بسیار سنگین برخوردار است.

با احداث بزرگراه پاکدشت – شهید بابایی، بزرگراه امام رضا به بزرگراه شهید بابایی در شمال تهران - پردیس متصل می‌شود که بخشی از بار سنگین ترافیک بزرگراه خاوران را جذب و به سوی شمال شرق و شمال غرب تهران هدایت می‌کند.

احجام اصلی عملیاتی این بزرگراه سه میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب خاکبرداری، دو میلیون و یکصد هزار متر مکعب خاکریزی، ‌۷۸۵ هزار کیلوگرم گاردریل، ۵۵ هزار تن آسفالت و ۸۲ هزار متر مربع قالب‌بندی را شامل می‌شود. ساخت قطعه نخست این بزرگراه به طول ۱۵ کیلومتر برعهده شرکت دارالفن است.

اکنون ۱۵ درصد این بزرگراه ۴۵ کیلومتری ساخته شده است و تکمیل آن به اعتباری برابر ۴ هزار میلیارد ریال نیاز دارد. مشکل پیشروی احداث این بزرگراه نخست کمبود اعتبار و دیگر معارضان است. زمین‌های معارض با این بزرگراه در ۶ کیلومتر ابتدایی زمین‌های سازمان آب و بنیاد است، در احداث این بزرگراه مشکل برخورد با باغات زیتون روبه‌روی روستای حمامک و فیبر نوری وجود دارد. همچنین در این مسیر باید ۵۴ تیر برق جابه‌جا شود./

نظر شما