شناسهٔ خبر: 1900 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

پیش‌بینی هواشناسی در تاسوعا و عاشورا

بارندگي در مناطق غربي كشور و سواحل شمالي

بارندگي در روزهاي تاسوعا و عاشورا براي شمال و شمال غرب كشور كاهش دما و بارش و براي غرب و جنوب غرب كشور تداوم بارش پيش بيني شده است همچنين شمال شرق كشور نيز در روز عاشورا بارش پراكنده باران و برف خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی و به نقل از سازمان هواشناسی، كارشناس پيش بين مسئول در مركز پيش بيني اين سازمان گفت: براساس نقشه هاي پيش يابي هواشناسي روز شنبه در بيشتر مناطق كشور به جز جنوب شرق ابرناكي، بارش پراكنده باران، گاهي با رعدوبرق و وزش باد پيش بيني مي شود. وي افزود، در بعد ازظهر روز شنبه شدت بارش ها دراستان هاي بوشهر، غرب فارس، كردستان و كرمانشاه خواهد بود.
حامد فنايي از تداوم بارش ها در روز يك شنبه براي نيمه شمالي كشور و استان هرمزگان خبر داد و افزود دراين روز در ارتفاعات زاگرس، البرز و مناطق سردسير شمال غرب كشور بارش برف نيز پيش بيني مي شود و شدت بارش هاي اين روز در مناطق غربي كشور ، شمال آذربايجان شرقي، اردبيل و ارتفاعات البرز شرقي خواهد بود.

كارشناس ارشد سازمان هواشناسي در خصوص وضعيت هوا در تاسوعا و عاشورا بيان كرد: روزهاي دوشنبه و سه شنبه با نفوذ و استقرار جريان هاي شمالي برمقدار بارش ها در سواحل درياي خزرافزوده شده و دريا مواج مي شود و در نيمه شمالي كشور دماي هوا بطور محسوس كاهش مي يابد. همچنين وي خاطر نشان كرد در شمال غرب و سواحل شمالي كشور افت دما قابل توجه بوده و بارشها تشديد خواهد شد و در اكثر اين مناطق بارش بصورت برف و باران خواهد بود.

اين كارشناس افزود: در تاسوعا و عاشورا در مناطق غرب و جنوب غرب كشور بارندگي‌ها ادامه خواهد يافت و در ارتفاعات زاگرس بصورت برف مي باشد البته، بعد ازظهر يكشنبه در برخي مناطق شمال غرب، دامنه هاي جنوبي البرز و جنوب شرق كشور وزش باد شديد رخ خواهد داد. وي تاكيد كرد ، روز سه شنبه استان هاي خراسان شمالي و رضوي نيز تحت تاثير اين سامانه بارشي قرار خواهند گرفت.

فنايي بيان كرد: بارندگي تا اواخر هفته در استان هاي شمالي تداوم يافته و در روزهاي سه شنبه و چهارشنبه بر شدت شدت بارش ها در سواحل درياي خزر و شمال شرق كشور افزوده خواهد شد.