شناسهٔ خبر: 19073 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون مجلس و امور استان‌های سازمان صداو سیما:

رسانه ملی آمادگی برنامه‌سازی‌های نوآورانه برای ارتقای ایمنی جاده‌ای با استفاده از ظرفیت روحانیون را دارد

موسوی مقدم معاون مجلس و امور استان‌های سازمان صداو سیما از آمادگی سازمان متبوع خود در زمینه تولید برنامه‌های جدید صدا و سیما در زمینه ارتقای ایمنی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حجت‌الاسلام موسوی مقدم در همایش بزرگ ایمنی که با حضور و مشارکت روحانیون و علمای کشور تشکیل شد، با بیان این‌که یکی از مهمترین آموزه‌های دینی امر به معروف و نهی از منکر است، همایش طرفداران ایمنی راه‌ها را گامی در این جهت دانست و گفت: ایمنی با توجه به آمارهای ارائه شده یکی از اصلی‌ترین مسائل کشور به شمار می‌آید و لازم است که برای آن تدبیر و برنامه داشت.

وی سالم سازی و پیاده‌سازی ایمنی را از مصادیق تعاون و تقوا برشمرد و افزود: باید ارزش‌های این هدف به خوبی تبیین شود چراکه شما برای انجام یک هدف مقدس گرد هم آمده‌اید.

موسوی مقدم  با اشاره به رقم خوردن  تحولات روز دنیا با سرعت بسیار بالا تاکید کرد: برای همگام شدن با این تحولات لازم است اقدامات نرم‌افزاری نیز با همین سرعت توسعه پیدا کند. ۳ عنصر مکان، زمان و فضا این خاصیت را دارند که روز به روز با سرعت بیشتری به وقوع بپیوندد. لذا لازم است سایر حوزه‌ها نیز برای کنترل و سیطره بر این عناصر با سرعت حرکت کنند تا ما یک زندگی منفعلانه نداشته باشیم که زندگی منفعلانه بدترین نوع زندگی خواهد بود.

معاون مجلس و امور استان‌های سازمان صداو سیما به مثلث اصلی عوامل حوادث رانندگی اشاره و عنوان کرد: عامل اصلی در ایمنی٬ نیروی انسانی است و ما ایرانیان در این زمینه با توجه به ظرفیت‌های موجود و عقبه فرهنگی می‌توانیم تأثیر بالایی در فرهنگ‌سازی مردم در رانندگی داشته باشیم.

وی با یادآوری اینکه تعریف ایمنی میزان دور بودن از خطر است افزود: می‌توانیم با تقسیم‌بندی جاده‌ها بر اساس ایمنی و نصب تابلوهای خطر مردم را از میزان خطرناکی جاده‌ها با خبر کنیم تا در هر جاده چگونه رانندگی کنند.

موسوی مقدم ادامه داد: این ظرفیت در رسانه ملی وجود دارد که با نو‌آوری و استفاده از ظرفیت روحانیت و علما برنامه‌های جدیدی برای ارتقای فرهنگ ایمنی تهیه کند.

این مقام مسئول سازمان صدا و سیما سه عامل محتوا٬ استمرار و اصرار را موجب تغییر رفتار کاربران در هر موضوعی دانست و ادامه داد: با اجرای همزمان این سه فاکتور می‌توان رفتار نادرست مخاطب را در مباحث اجتماعی از جمله رانندگی تغییر داد. فرهنگ ایمنی بخشی از فرهنگ کلی هر جامعه است و به میزانی که فرهنگ ملی توسعه یابد، قطعاً فرهنگی ایمنی هم توسعه می‌یابد.

وی ضمن تقدیر از فعالیت‌های انجمن مردمی طرفداران ایمنی راه‌ها، گفت: از ویژگی‌های این جمعیت این است که وابستگی به دولت ندارد و بهتر می‌تواند با مخاطب ارتباط برقرار کرده و مفاهیم فرهنگی را توسعه دهد.

نظر شما