شناسهٔ خبر: 19076 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

هشدار مشاور وزیر راه و شهرسازی در همایش طرفداران ایمنی راه‌ها:

نسبت سنی و جنسی جمعیت بر اثر سوانح رانندگی در حال تغییر است/ سهم ۴۳ درصدی جوانان ۲۰ تا ۴۰ ساله در تلفات رانندگی/ ایمنی باید مساله اصلی جامعه باشد

سعید معیدفر مشاور وزیر راه و شهرسازی ضمن هشدار درمورد تغییر نسبت سنی و جنسی جمعیت بر اثر سوانح رانندگی در کشور گفت: حدود ۴۳ درصد تلفات ناشی از تصادفات در ایران شامل جوانان بین سن ۲۰ تا ۴۰ ساله است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ سعید معیدفر در همایش بزرگ ایمنی که صبح امروز ۱۲ اسفندماه با حضور علما و روحانیون برگزار شد درباره آمار تلفات رانندگی در ایران، اظهار کرد: آمارها بیانگر این است که حدود ۴۳ درصد تلفات ناشی از تصادفات در ایران شامل جوانان بین سن ۲۰ تا ۴۰ ساله است.

مشاورز وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در کشور ما هر هفته معادل سانحه یک هواپیمای پهن‌پیکر، تلفات سوانح رانندگی رخ می‌دهد ادامه داد: اگر شاهد جان‌باختن ۳۲۰ نفر در یک سانحه هوایی باشیم بسیار ناراحت و متأثر خواهیم شد اما چون این آمار به تدریج در جاده‌های کشور رخ می‌دهد‌، نظیر سانحه سقوط هواپیما آثار خاصی ندارد.

وی افزود: سهم آقایان در تلفات رانندگی ۳.۴ برابر بانوان است و حوادث رانندگی موجب تغییر نسبت سنی و جنسیتی در جامعه شده است.

معیدفر  با اشاره به سه عامل انسان، خودرو  و سوانح رانندگی گفت: اگر مساله ایمنی اولویت داشته باشد، علاوه بر رفتار رانندگان و کیفیت خودرو، ساخت راه‌های ایمن نیز در اولویت قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه راه‌سازان از ساخت راه‌های ایمن غافل هستند تاکید کرد: در جامعه‌ای که مساله ایمنی در اولویت قرار گرفته باشد، از کارگر تا مهندس راه‌سازی احساس مسئولیت خواهند کرد.

مشاور وزیر راه و شهرسازی هشدار داد؛ روند تصادفات و تلفات به گونه‌ای است که به تدریج نسبت سنی و جنسی جمعیت بر اثر سوانح رانندگی در حال تغییر است.

وی تأکید کرد: در مقطع کنونی ایمنی باید مساله اصلی کشور باشد و به همین دلیل مساله ایمنی از سوی جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها به عنوان مساله‌ای مهم تلقی می‌شود و این مسئولیت باید از سوی همه افراد دخیل در ایمنی راه‌ها، رعایت شود.

نظر شما