شناسهٔ خبر: 19107 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر ساخت و توسعه چهارمحال و بختیاری :

ادامه عملیات تونل چری مهم‌ترین پروژه سال۹۴ چهارمحال وبختیاری/ احداث بیش از ۳۰۰کیلومتر راه با اعتبار ۱۰۵میلیارد تومان

راه روستایی محور قصرقند - تلنگ مدیر ساخت و توسعه اداره‌کل راه وشهرسازی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه مهم‌ترین پروژه راهسازی استان در سال جاری شروع عملیات ساخت تونل چری بود، گفت: احداث و بهسازی ۳۱۰کیلومتر از راه‌های استان نیز از دیگر اقدامات این مدیریت در سال ۹۴ است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حسینعلی مقصودی با اعلام این خبر در حاشیه کارگاه آموزشی مدیریت ادعا و آنالیز تأخیرات و تغییرات پروژه، به خبرنگار ما گفت: یکی از مهم‌ترین پروژه‌های ما در سال ۹۴ شروع ساخت تونل چری است که از پرحادثه‌ترین نقاط در محور شهرکرد- بازفت -مسجدسلیمان-خوزستان است.

وی در ادامه با تاکید براین نکته که این محور در اغلب طول سال به دلیل بارش برف و سخت گذربودن بسته است، گفت: در حال حاضر ساخت ۳/۵ کیلومتر از این تونل آغاز شد‌ه و تا کنون ۱۵میلیارد تومان هزینه در‌برداشته است. برای کل پروژه نیز ۱۵۰میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است. 

مقصودی در بخش دیگر صحبت‌هایش به احداث و بهسازی راه‌های روستایی، اصلی، فرعی و بزرگراه در طول سال جاری پرداخت و گفت: از شروع امسال تا کنون بیش از ۳۰۰کیلومتر راه در استان احداث وبهسازی شده‌است که به ترتیب راه روستایی ۱۰۰ کیلومتر، راه صلی و فرعی ۱۵۰ کیلومتر و ساخت باند دوم و تبدیل راه‌های اصلی به بزرگراه  نیز چیزی حدود ۶۰ کیلومتر است.

مدیرساخت وتوسعه استان مبلغ هزینه شده برای این راه‌ها را در مجموع ۱۰۵میلیارد تومان برشمرد و گفت: برای احداث و بهسازی راه‌های روستایی استان ۳۰ میلیارد تومان هزینه شده‌است. برای ساخت و بهسازی و روکش آسفالت راه‌های اصلی و فرعی استان نیز ۳۵ میلیارد تومان هزینه کردیم.

مقصودی هزینه انجام شده برای احداث باند دوم و تبدیل راه‌های اصلی به بزرگراه را نیز ۴۰میلیارد تومان خواند و اضافه کرد: ساخت باند دوم شهرکرد -بن داران به طول ۱۹ کیلومتر و ساخت ۱۰ کیلومتر از محور ترانزیتی اصفهان -شهرکرد - خوزستان که  در سال جاری به بهره‌برداری رسید، از مهم‌ترین پروژه‌های سال جاری استان چهارمحال و بختیاری است.

کارگاه آموزشی «مدیریت ادعا٬ آنالیز تأخیرات و تغییرات پروژه با استفاده از نرم‌افزار MSP» روز چهارشنبه -۱۲ اسفند ماه -  با حضور سیدحسین میرشفیع معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی ، مدیران ساخت و توسعه راه‌ها٬ مسئولان نظارت راه روستایی، مسئولان کنترل پروژه ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها، کارشناسان حوزه پیمان رسیدگی و مدیریت پروژه، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در ساختمان دادمان وزارت راه وشهرسازی برگزار شد.

هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی «شناخت سیستم تأخیرات٬ تغییرات و ادعاهای پروژه بررسی تأخیرات٬ تغییرات و ادعاهای پروژه از منظر و برنامه‌ریزی و کنترل پروژه» و «آشنایی با نمونه‌های عملی و کاربردی تأخیرات٬ تغییرات و ادعاهای پروژه» بود./

نظر شما