شناسهٔ خبر: 19114 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره نظارت بر راه روستایی زنجان مطرح شد:

لزوم پرداخت به‌موقع مطالبات پیمانکاران/ تاخیر در پرداخت موجب بلاتکیفی پروژه‌های راه روستایی می‌شود

راه روستایی رئیس اداره نظارت بر راه روستایی راه وشهرسازی زنجان‌ با اعلام اینکه روش پرداخت مطالبات پیمانکاران از طریق اسناد خزانه اسلامی شیوه مناسبی برای رد طلب پیمانکاران است، گفت: تخصیص نیافتن به موقع اعتبارات باعث بلاتکلیفی بسیاری از پروژه‌های راهسازی روستایی زنجان می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، رسول آدمی با اعلام این خبر در حاشیه کارگاه آموزشی مدیریت ادعا و آنالیز تأخیرات و تغییرات پروژه، به خبرنگار ما گفت: یکی از مهم‌ترین پروژه‌های ما در سال  ۹۴دریافت بیش از ۱۱ هزار تن قیر برای آسفالت راه‌های روستاهای بالای ۵۰ خانوار است.

آدمی در ادامه باتاکید بر اینکه از ۴۰۲۰ کیلومتر راه روستایی زنجان ۲۹۵۰کیلومتر آن از راه آسفالته برخوردار است، گفت: پروژه‌های در دست اجرای سال جاری استان زنجان در بخش راه روستایی حدود ۲۴۰ کیلومتر بود که تا کنون توانستیم  ۱۳۸ کیلومتر آن را احداث و بهسازی کنیم.

وی درباره مجموع اعتبارات هزینه شده سال جاری در بخش راه روستایی نیز گفت: اگرچه اعتبار ما در سال ۹۴ ، ۲۹/۵میلیارد تومان بود ولی در عمل آنچه که اختصاص یافت حدو د ۸۰۰میلیون تومان بود. از این رو عدم تخصیص اعتبار به موقع برای اجرای پروژه‌ها از مهمترین چالش‌های ما در سال جاری است هر چند با استفاده از اسناد خزانه اسلامی و در مرحله اول پرداخت بدهی‌ها، از این طریق توانستیم ۳میلیارد و۲۰۰میلیون تومان آن را پرداخت کنیم؛ اما هنوز باید با پیمانکاران دیگری تسویه حساب کنیم. 

آدمی افزود: در مرحله دوم هم ۱۷میلیارد تومان مدارک جمع آوری کردیم که امیدواریم پس از انجام امور اداری بخش دیگری از مطالبات پیمانکاران به همین شیوه تسویه شود.

کارگاه آموزشی «مدیریت ادعا٬ آنالیز تأخیرات و تغییرات پروژه با استفاده از نرم‌افزار MSP» روز چهارشنبه -۱۲ اسفند ماه - با حضور سیدحسین میرشفیع معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی، مدیران ساخت و توسعه راه‌ها٬ مسئولان نظارت راه روستایی، مسئولان کنترل پروژه ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها، کارشناسان حوزه پیمان رسیدگی و مدیریت پروژه، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در ساختمان دادمان وزارت راه وشهرسازی برگزار شد.

هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی «شناخت سیستم تأخیرات٬ تغییرات و ادعاهای پروژه بررسی تأخیرات٬ تغییرات و ادعاهای پروژه از منظر و برنامه‌ریزی و کنترل پروژه» و «آشنایی با نمونه‌های عملی و کاربردی تأخیرات٬ تغییرات و ادعاهای پروژه» بود./

نظر شما