شناسهٔ خبر: 191202 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۱۴۰ راهدار در لارستان آماده خدمت رسانی به مسافران نوروزی

ماشین آلات راهداری مدیرکل راه و شهرسازی لارستان از آمادگی ۱۴۰ راهدار در طرح نوروزی از ۲۳ اسفند جاری تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۴ در محورهای مواصلاتی ۷ شهرستان مستقر برای خدمت رسانی به مسافران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (لارستان)، سجاد میرزایی مدیرکل راه و شهرسازی لارستان از آمادگی ۱۴۰ راهدار در طرح نوروزی در سطح جاده‌های ارتباطی لارستان برای خدمت رسانی به مسافران خبر داد.

میرزایی اظهار کرد: ۱۶ اکیپ و ۱۴۰ نیروی راهدار و پشتیبانی با به‌کارگیری ۹۰ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی از ۲۳ اسفند جاری لغایت ۱۵ فروردین ۱۴۰۴ در محورهای مواصلاتی ۷ شهرستان مستقر و آماده استقبال از مسافران هستند.

وی با اشاره به اقدامات اجرایی در محورهای حوزه استحفاظی اظهار کرد: اجرای روکش آسفالت، خط‌کشی راه‌ها با اولویت محورهای شریانی، آشکار سازی نقاط حادثه خیز، راه اندازی روشنایی طولی و نقطه‌ای در تقاطع‌ها، نصب حفاظ ایمنی در نقاط پرتگاهی، پاک‌سازی حریم جاده‌ها، شانه سازی و آرام سازی شیب‌های شیروانی در نقاط پرتگاهی، شستشوی علائم و دیواره‌های تونل‌ها، تعیین کشیک همکاران و مرمت و بهسازی تابلوهای علائم از جمله تدابیری است که برای این ایام اجرا شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان همچنین به پویش نه به تصادف با پیام شیش دونگ برانیم اشاره کرد و گفت: به منظور ارتقای سطح ایمنی، نظارت و کنترل محورهای مواصلاتی و انجام به‌موقع و واکنش سریع عملیات راهداری فعالیت‌های گسترده‌ای را برای تحقق بخشیدن به این پویش ملی و سلامت سفر در نظر گرفته ایم.

میرزایی افزود: بدون شک این آمادگی‌ها نشان‌دهنده تلاش این مجموعه برای کاهش خطرات جاده‌ای و بهبود شرایط سفر در ایام پرترافیک نوروز است.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان با اشاره به اینکه هوشیاری رانندگان و سرنشینان، به‌ویژه پرهیز از استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی، نقش مهمی در کاهش تصادفات دارد، گفت: اقدامات عملی و اصلاح زیرساخت‌ها به تنهایی نقش تعیین کننده در بروز سوانح را ندارد و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و همکاری رانندگان نیز در کاهش حوادث جاده‌ای نقش آفرین خواهد بود.

میرزایی در پایان با اشاره به آماده باش شبانه روزی مرکز مدیریت راه‌های این اداره کل یادآور شد: سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها برای ارتباط مردم، مسافران و رانندگان به صورت شبانه روزی فعال و آماده پاسخگویی به مخاطبان در زمینه وضعیت جاده‌ها و دریافت گزارش‌های مردمی است.