به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری سید حمیدرضا صانعی معاون هوانوردی و امور بینالملل سازمان هواپیمایی کشوری نحوه نظارت بر عملیات هوانوردی و رعایت دستورالعمل حقوق مسافر را که همزمان با افزایش سفرهای نوروزی از تاریخ ۲۳ اسفندماه ۱۴۰۳ لغایت ۱۷ فروردین ماه ۱۴۰۴ می باشد را تشریح کرد و گفت: در این ایام برنامههای نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری علاوه بر بازرسیهای معمول عملیاتی که شامل نظارت بر عملیات پرواز، صلاحیت پرواز، خدمات فرودگاهی، عملیات هوانوردی و خدمات فرودگاهی میباشد، بر نحوه ارائه خدمات شرکتهای هواپیمایی به مسافرین و رعایت حقوق مسافرین متمرکز شده است.
وی افزود: یکی از اقدامات مهم سازمان هواپیمایی کشوری راه اندازی مرکز مدیریت و کنترل پروازها و خدمات مسافران نوروز ۱۴۰۴ (occ) بصورت برخط بوده است.
صانعی گفت: این مرکز با هدف به حداقل رساندن تاخیرات پروازها و ساماندهی پروازهای تاخیری و ابطالی و با حضور برخط نمایندگان شرکتهای هواپیمایی، فرودگاههای کشور و سایر ذینفعان که به نحوی در انجام پروازها نقش دارند آغاز بکار کرده است و به فعالیت خود ادامه میدهد.
معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری در ادامه بیان کرد: یکی دیگر از اولویتها و الزامات مهم سازمان هواپیمایی کشوری در این ایام تاکید بر رعایت دستور العمل حقوق مسافر از سوی شرکت های هواپیمایی و دفاتر خدمات مسافرت هوایی و متولیان صنعت هوایی است.
صانعی تصریح کرد: شرکتهای هواپیمایی و دفاتر ارائه دهنده خدمات مسافرت هواپیمایی مکلف به پاسخگویی تلفنی به شکایات و در خواستهای مسافرین هواپیمایی میباشند. لازم بذکر است اطلاعات تماس شرکتهای هواپیمایی بر روی سامانه حقوق مسافر به آدرس https://farasa.cao.ir در دسترس عموم قرار داد.
وی یادآور شد: در صورتی که پیگیری از شرکتهای هواپیمایی و دفاتر فروش خدمات مسافرت هوایی نتیجه بخش نبود مسافران محترم میتوانند نسبت به ثبت شکایات خود در این سامانه اقدام کنند.