شناسهٔ خبر: 19233 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

روحانی در نشست خبری با خبرنگاران داخلی و خارجی:

خرید هواپیماها، باری بر دوش دولت نخواهد بود/ کاهش ۲۵ درصدی هزینه حمل‌و‌نقل دریایی در سال جاری

روحاني رئیس جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری امروز خود با بیان این‌که دولت در طول سال ۹۴ قدم‌های مهمی برداشته و هزینه حمل و نقل دریایی را ۲۵ درصد کاهش داده است گفت: امروز در شرایطی هستیم که به راحتی می‌توانیم در توسعه ریل نیز فعال شویم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی حسن روحانی در نشست خبری امروز (یکشنبه ۱۶ اسفند) با خبرنگاران داخلی و خارجی اظهار کرد: اقتصاد کشور باید توسط بخش غیردولتی احیا شود؛ دولت نیز باید کمک کرده و تسهیلات لازم را فراهم کند.

وی افزود: به بخش خصوصی و عمومی غیردولتی و تعاونی می‌گویم که دولت در طول سال ۹۴ قدم‌های مهمی را برداشته است و هزینه حمل و نقل دریایی را ۲۵ درصد کاهش داده و امروز کشتی‌های بزرگ به راحتی می‌توانند در بنادر ایران پهلو بگیرند و نیازی ندارد ما به وسیله لنج، باری از کشور دیگر بیاوریم.

رییس جمهوری ادامه داد: امروز در شرایطی هستیم که به راحتی می‌توانیم در توسعه ریل فعال شویم. برای حل معضلات اساسی کشور، مسایل محیط زیستی، مسائل آب، مسئله مشکل فاضلاب در کشور و بسیاری از مسایلی که به سلامت مردم مربوط می‌شود به ویژه در مسئله اشتغال نیاز به کار و تلاش بیشتری داریم و انشاالله همه ما در این زمینه تلاش خواهیم کرد.

روحانی اظهار داشت: برخی از اموری که در کشور سرمایه‌گذاری می‌خواهد، خودش سرمایه خود را برمی‌گرداند. بنابراین نیاز ندارد که بخواهیم بار آن را بر دوش بگیریم و دولت متعهد باشد؛ مثل خرید هواپیما که بیشتر به شکل اجاره و اجاره به شرط تملیک است و از طریق لیزینگ در حال انجام است. بنابراین باری بر دوش دولت نخواهد بود در حدی که توان دارند.

وی ادامه داد: برای ایران ایر و دیگر شرکت‌ها تسهیلات در این زمینه فراهم شده، در برخی از موارد دولت باید تعهداتی بدهد. در این زمینه دولت وابسته به این است که در سا‌ل‌های بازپرداخت، پیش‌بینی درآمدش چه مقدار است و چه مقدار بتواند متعهد شود. در دولت بر این مسئه تأکید شده و حتی برای این که مشکلی برای سال‌های بلند آتی پیش نیاید، بنا شده هر گونه تعهدی به دولت و شخص رئیس جمهوری اعلام شود و در شورای اقتصاد مورد بررسی قرار گیرد./

نظر شما