شناسهٔ خبر: 19250 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

همزمان با سفر رئیس جمهوری انجام می‌شود؛

آغاز عملیات اجرای دو خطه بافق- اصفهان- زرین دشت/ افزایش ۲.۵ برابری حمل‌ونقل کالا

حسن روحانی با اجرای پروژه دو خطه بافق– اصفهان– زرین شهر و همچنین با اجرای تراك بندی و علائمی كردن مسیر، قابلیت جابه‌جایی بار تا ۲.۵ برابر افزایش می‌یابد.

به گزارش روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران؛ موسوی مدیر پروژه دو خطه بافق – اصفهان – زرین‌شهر با اشاره به این موضوع كه این پروژه از دو سال گذشته در دستور كار قرار گرفته است، گفت: اواخر سال ۹۲ قرارداد اجرای این پروژه منعقد شد كه هدف اصلی از اجرای آن، افزایش سرعت در خطوط ریلی برای تردد قطارهای باری و مسافری و مهمتر از همه احداث خطی به عنوان بار محوری سنگین در كشور بوده است.

وی افزود: با توجه به مطالعاتی كه برای پروژه فوق در نظر گرفته شده بود سرعت قطارها در این محور به ۱۶۰ كیلومتر در ساعت خواهد رسید كه برای این منظور بایستی هندسه برخی مسیرها تغییر می‌یافت.

وی اضافه كرد: پروژه فوق در ۱۲ قطعه تعریف شده كه طی مناقصه‌هایی كه برگزار شد،  ۸ پیمانكار برای آن انتخاب شده است.

موسوی عنوان كرد: از دیگر اهداف این پروژه، افزایش حجم جابه‌جایی بار و مسافر براساس استراتژی و سیاستی است كه بر عهده راه آهن كشور گذاشته شده است.

مدیر پروژه دو خطه بافق – اصفهان – زرین شهر تصریح كرد: برمبنای سیاست ریلی كشور سهم بار از ۱۰ در صد بایستی به ۳۰ درصد ارتقا یابد؛ بنابراین با اجرای این پروژه برای اولین بار در كشور، زمینه برای افزایش سهم بار فراهم می‌شود.

وی خاطر نشان كرد: با اتمام این پروژه كه با اعتبار ۱۸۰۰ میلیارد تومان در حال انجام است امیدواریم ضمن كاهش مصرف سوخت و آلودگی كمتر، بار محوری به ۲۵ میلیون تن افزایش یابد.

وی یادآور شد؛ با اجرای تراك بندی و علائمی كردن مسیر قابلیت جابه‌جایی بار تا ۲.۵ برابر افزایش می‌یابد.

موسوی افزود: با توجه به مشكلات و موانع مالی كه بخش ریلی با آن مواجه است، اواسط سال ۹۵ پروژه فوق به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیر پروژه دو خطه بافق – اصفهان – زرین شهر اظهار كرد: این پروژه سهم بسزایی در درآمدزایی راه آهن دارد.

گفتنی است همزمان با این مراسم از پروژه‌های اسلب ترك خط یك، دو و سه ایستگاه یزد و همچنین سكوی ۲ و زیر گذر ایستگاه میبد، سكو و زیر گذر ایستگاه اردكان و نیز پروژه علائمی كردن ایستگاه‌های توت، دارانجیر، شهراب، سهامیه و بی‌سیم بهره‌برداری خواهد شد.

نظر شما