شناسهٔ خبر: 19292 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

عملیات لق‌گیری در محور دماوند-فیروزکوه

لق گيري و ريزش برداري عملیات لق‌گیری، نظافت و رگلاژ شانه راه‌های محدوده دلیچایی در محور دماوند – فیروزکوه واقع در استان تهران انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران محمدجواد ولی‌پور سرپرست اداره راه و شهرسازی دماوند در خصوص عملیات لق‌گیری محدوده دلیچایی گفت: با توجه به اینکه محور دماوند – فیروزکوه از قدیمی‌ترین و مهم‌ترین محورها در کشور محسوب می‌شود و با توجه به کوهستانی بودن و شرایط آب و هوایی منطقه که بارها شاهد ریزش سنگ از دیواره کوه‌ها بوده‌ایم که بروز چنین رخدادی موجب ایجاد حوادث دلخراشی خواهد شد، با اجرای این عملیات تلاش این است که کمتر شاهد حوادث ناگواری از این قبیل خواهیم بود.

ولی پور افزود: با توجه به هماهنگی‌های صورت پذیرفته و با رعایت کامل موارد ایمنی سنگ‌های معلق دیواره کوه را که هر لحظه بیم سقوط و برخورد آن‌ها با خودروهای عبوری می‌رود را لق‌گیری کرده تا ضریب ایمنی را بالابرده باشیم.

همچنین وی از تسطیح و رگلاژ شانه‌های خاکی در محورهای اصلی و روستایی خبر داد و افزود: به‌دلیل وجود اختلاف ارتفاع بین آسفالت و شانه راه که خطراتی برای استفاده کننده و رانندگان عبوری داشت، با انجام این عملیات شاهد ایمنی بیشتر این محور خواهیم بود.

وی در خصوص اهمیت حفظ شانه‌های راه در کاهش حوادث جاده‌ای گفت: در صورت بروز نقص فنی در خودرو و نیاز به پارک و یا انحراف از جاده به هر دلیل ممکن، یک شانه خاکی مناسب نقش مهمی در کاهش بروز حوادث جاده‌ای خواهد داشت.

نظر شما