شناسهٔ خبر: 19430 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

با اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان؛

متروی فرودگاه مهرآباد تکمیل شد/ متروی مهرآباد دوشنبه هفته آینده بهره‌برداری می‌شود

ترمینال فرودگاه مهرآباد متروی فرودگاه مهرآباد با اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان تکمیل شده و روز دوشنبه آینده (۲۴ اسفند) به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی فرودگاه مهرآباد، متروی مهرآباد با  اعتبارات ۴۰۰ میلیارد تومانی این پروژه توسط شهرداری تأمین و اجرا شده است که طول این خط ۲ کیلومتر و دارای ۴ ایستگاه است و مسافران می‌توانند در تهران در مقابل سالن ترمینالها ی ۲و۴ و۶ فرودگاه پیاده شوند.

قطارهای این خط مترو به‌ صورت اختصاصی طراحی و ساخته شده است، واگن‌های این خط به‌صورت ۱۰۰درصد در واگن‌سازی تهران ساخته شده  و مبلمان آن با قطارهای موجود در خطوط مترو متفاوت است. همچنین قابلیت حمل بار همراه مسافر در واگن های این مترو در نظر گرفته شده است .

با راه‌اندازی این بخش از مترو روزانه ۵۰ هزار نفر مسافر جابه‌جا می‌شوند و قطارهای این خط طبق استانداردهای جهانی طراحی شده است. این قطارها طراحی خاص فرودگاه را دارند و در آن نقاطی برای قرارگیری بار و چمدان مسافر تعبیه شده است. افتتاح این  پروژه به‌عنوان عیدی به مسافرین و مراجعین نوروزی هدیه خواهد شد تا سفرهای نوروزی‌ خود را بتوانند با این خط انجام دهند.

قطارهای این خط قابلیت حرکت بدون راهبر را دارد. این ۴ ایستگاه مترو خط مهرآباد با تجهیزات کامل از جمله پله‌برقی راه‌اندازی شده و امید می رود با راه اندازی این خط رضایت‌مندی مسافرین و مراجعین فرودگاهی کسب شود.

پیش از این هابیل درویش مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، درباره آخرین وضعیت بهره‌برداری از متروی فرودگاه مهرآباد گفته بود: «متروی این فرودگاه روز دوشنبه ۲۴ اسفند ماه سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.»

نظر شما