شناسهٔ خبر: 19501 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ادامه افتتاح بیش از ۱۰ هزار واحد مسکن مهر:

افتتاح بیش از ۳ هزار واحد مسکن مهر در استان اصفهان

مسکن مهر اصفهان با حضور مهرآبادی قائم مقام وزیر راه وشهرسازی در طرح مسکن مهر تعداد ۳ هزار و ۲۴۸ واحد مسکن مهر در شهرهای بالا و زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت استان اصفهان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی استان اصفهان، احمد اصغری مهرآبادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر با حضور در سایت مسکن مهر شهر دولت‌آباد واقع در شهرستان برخوار در آیین افتتاح ۵۵۰ واحد مسکن مهر شهر دولت‌آباد و شهرضا که به صورت پایلوت در این شهر برگزار شد، حضور یافت.

محمدرضا عبدانی فرماندار شهرستان برخوار و دولت‌آباد در ابتدای این مراسم ضمن تشکر از به ثمر نشستن پروژه‌های مسکن مهر در این شهرستان گفت: از جمله مشکلات موجود در سایت مسکن مهر عدم وجود خدمات روبنایی از قبیل مسجد، مدرسه، کلانتری و ... می‌باشد که امید است این امکانات وخدمات نیز جهت رفاه حال ساکنین در این سایت فراهم گردد.

حجت اله غلامی مدیر کل راه وشهرسازی استان اصفهان نیز در ادامه برگزاری این آیین با ارائه گزارشی از افتتاحیه‌های مسکن مهر در استان اظهار داشت: از ۱۶۱ هزار واحد مسکن مهر استان، تاکنون با افتتاحیه‌های انجام شده در هفته دولت و دهه فجر انقلاب اسلامی نزدیک به ۱۴۰ هزار واحد مسکن مهر در استان به افتتاح رسیده که باقیمانده واحدها تا پایان خرداد ۹۵ به افتتاح خواهد رسید.

وی گفت: تمامی واحدهای افتتاح شده با کلیه امکانات و خدمات زیربنایی وانشعابات آب، برق وگاز تحویل متقاضیان می‌گردد و بر اساس تصمیمات گرفته شده لازم است خدمات روبنایی که شامل همه مراکز فرهنگی، آموزشی، ورزشی، بهداشت و درمان و مسجد است به صورت یک سوم توسط وزارت راه وشهرسازی، دستگاه مربوط و از محل اعتبارات استانی تامین شود که متاسفانه در اعتبارات استانی منابعی پیش‌بینی نشده و عملا بار تامین خدمات روبنایی برعهده دستگاه‌ها و وزارت راه وشهرسازی است که تا بدین جا سعی شده در حد توان مالی بتوان خدمات روبنایی را فراهم نماییم که در همین راستا امروز توسط قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر کلنگ احداث یک باب مسجد در سایت مسکن مهر دولت آباد بر زمین خواهد خورد.

احمد اصغری مهرآبادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر در این مراسم گفت: در ابتدای دولت تدبیر وامید بالغ بر یک میلیون و ۲۲۰ هزار واحد مسکن مهر در کل کشور نیاز به پیگیری، ساخت و تکمیل داشت که با برنامه‌ریزی که در وزارت راه و شهرسازی صورت گرفت مقرر شد تا پایان سال ۹۴ حدود ۷۰۰ هزار واحد را تکمیل و به افتتاح رسانیم که با افتتاح امروز تعداد ۶۸۰ هزار واحد از برنامه، عملیاتی و محقق شده است که با افتتاحیه‌های هفته آینده در استان‌های دیگر به هدف‌های برنامه دست پیدا خواهیم کرد و این نشان دهنده عزم راسخ دولت برای تکمیل واحدهای مسکن مهر در کل کشور است.

وی افزود: در راستای تامین خدمات روبنایی و براساس قانون ساماندهی و حمایت از عرضه و تولید مسکن تامین خدمات روبنایی بر عهده دستگاه‌های متولی است که وزارت راه وشهرسازی در جهت همیاری و کمک برای ساخت مسکن از منابع داخلی و بخشی از یارانه‌های مسکن توانسته تعداد زیادی مدرسه، مسجد و کلانتری را احداث و تحویل نماید.

گفتنی است در پایان کلنگ احداث یک باب مسجد در سایت مسکن مهر دولت آباد توسط قائم مقام وزیر در طرح مسکن مهر و با حضور مسئولین استانی و محلی بر زمین خورد.

نظر شما