شناسهٔ خبر: 19605 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

سلطانی‌فر در بازدید از فرودگاه مهرآباد مطرح کرد:

توسعه گردشگری با نوسازی شبکه حمل و نقل هوایی در اثر تدابیر ویژه وزارت راه و شهرسازی/ افزایش سهم درآمدهای ارزی گردشگری از نیم درصد فعلی به ۲ درصد تا ۲۰۲۵

مسعود سلطانی‌فر معاون رییس جمهوری گفت: بخش گردشگری کشور یکی از حوزه‌هایی است که موفقیت آن و اجرای سیاست‌های دولت وابسته به همکاری، همگرایی و همراهی ۲۷ دستگاه، نهاد و سازمان است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مسعود سلطانی‌فر در مراسم بهره‌برداری از طرح تحول فرودگاهی که عصر امروز (دوشنبه ۲۴ اسفند) با حضور وی در فرودگاه مهرآباد برگزار شد، گفت: خوشبختانه با پیگیری‌های وزیر راه و شهرسازی اقدامات خوبی در حوزه حمل و نقل هوایی و فرودگاه‌ها صورت گرفته است. در آستانه آغاز تعطیلات نوروز ۹۵ قرار داریم که بیشترین موج سفرها و گردش‌های داخلی در این بازه زمانی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: برای تعطیلات نوروز ۹۵ دولت با استفاده از تمام دستگاه‌های خدماتی و امنیتی اقدامات ویژه‌ای در قالب ایجاد ستادهای هماهنگی خدمات سفر در تمام کشور انجام داده که این ستادها فعالیت خود را از حدود ۴ ماه پیش آغاز کرده است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تأکید بر اینکه بخش گردشگری کشور از حوزه‌هایی است که موفقیت آن در اجرای سیاست‌های دولت وابسته به همکاری، همگرایی و همراهی ۲۷ دستگاه، نهاد و سازمان است، افزود: از زمانی که یک گردشگر نسبت به دریافت ویزا برای سفر به کشورمان اقدام می‌کند تا زمان پایان سفر وی ۲۷ دستگاه، نهاد و تشکل انجام وظیفه می‌کنند که خوشبختانه با تدابیر دولت تدبیر و امید و تأکیدات رییس جمهوری برای توسعه گردشگری در راستای توسعه فرهنگی و اقتصادی کشور این همکاری روز به روز عمیق‌تر و بیشتر خواهد شد.

سلطانی‌فر اظهار کرد: افدامات ویژه‌ای از سوی وزارت راه و شهرسازی در جهت توسعه و نوسازی حمل و نقل هوایی و مجموعه فرودگاهی کشور صورت گرفته و با قراردادهای بسیار خوبی که اخیرا با شرکت‌های هواپیماسازی دنیا امضا شده امیدواریم در آینده نزدیک شبکه حمل و نقل هوایی کشور نوسازی تا خدمات مناسب در شأن ملت ایران ارائه شود.

معاون رییس جمهوری خاطرنشان کرد: با تدابیر وزارت راه و شهرسازی در سال ۹۵ ترمینال دوم فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) تحت عنوان ترمینال سلام به بهره‌برداری می‌رسد و ظرفیت اعزام و پذیرش این فرودگاه به دو برابر میزان فعلی افزایش می‌یابد. همچنین پروژه‌های دیگری در حوزه توسعه فرودگاهی از سوی وزارت راه و شهرسازی در دست اقدام است.

وی با اشاره به جایگاه ایران در میان ۱۵ تا ۲۰ کشور نخست دنیا در بخش جاذبه‌های گردشگری، افزود: از نظر تعداد گردشگر نیز با قرار گرفتن در رده ۴۷ جهان در جمع ۵۰ کشور اول گردشگری دنیا قرار گرفته‌ایم. علاوه بر این کشورمان با درآمد سالانه ۷.۵ تا ۸ میلیارد دلار در رتبه ۳۶ دنیا قرار دارد که امیدواریم بتوانیم تا سال ۲۰۲۵ سهم خود را از محل درآمدهای ارزی در بخش گردشگری از نیم درصد فعلی به ۲ درصد افزایش دهیم و تعداد گردشگر نیز از ۵ میلیون نفر فعلی با رشد سالانه ۱۰ تا ۱۲ درصد به ۲۰ میلیون نفر در سال ۲۰۲۵ برسد.

عضو دولت تدبیر و امید تصریح کرد: بیش از ۵۰ درصد گردشگرانی که به ایران سفر می‌کنند به مقاصد زیارتی و مذهبی عزیمت می‌کنند و ۵۰ درصد دیگر نیز به مناطق فرهنگی و تاریخی رفته و از خدمات گردشگری سلامت استفاده می‌کنند که امیدواریم در ۱۰ سال آینده ایران به عنوان مهم‌ترین کانون گردشگری دنیا معرفی شود./

نظر شما