شناسهٔ خبر: 19623 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

بارش برف و باران در نواحی غربی کشور از فردا/ کاهش محسوس دما در نیمه شمالی/ وزش باد شدید در تهران

باران کارشناس سازمان هواشناسی از کاهش محسوس دما در نیمه شمالی کشور خبر داد و گفت: از فردا شاهد بارش باران و برف در اکثر استان‌های غربی، مرکزی و شرقی نیز خواهیم بود.

امین‌حسین نقشینه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در تشریح شرایط جوی کشور طی سه روز آینده اعلام کرد: امروز شاهد تشدید بارش‌ها در نیمه غربی کشور و کشیده شدن گستره آن تا نواحی مرکزی، دامنه‌های البرز، شرق و شمال شرق و همچنین بارش برف در ارتفاعات خواهیم بود.

نقشینه در ادامه با بیان اینکه ناپایداری شرایط جوی در کشور تا دو روز آینده ادامه خواهد داشت گفت: فردا و پس فردا ناپایداری در نیمه شمالی کشور به صورت بارش برف و یا باران تداوم پیدا کرده و در جنوب شرق نیز بارش پراکنده مشاهده خواهد شد.

وی شدت بارش‌های امروز را در استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، نیمه جنوبی لرستان و شمال استان خراسان رضوی اعلام کرد و گفت: انتظار داریم فردا شدت بارش‌ها روی استان‌های شمال غرب و سواحل غربی دریای خزر به شکل بارش برف یا باران مشاهده شود.

کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اشاره به کاهش محسوس دما در نیمه شمالی کشور به دلیل شکل‌گیری جریانات شمالی در این نواحی بیان کرد: انتظار می‌رود این کاهش دما تا روز پنج‌شنبه در نوار شمالی کشور ادامه داشته باشد.

نقشینه در ادامه سخنانش از وزش باد شدید در نواحی غربی، جنوب غربی و نیمه شرق کشور کشور خبر داد و افزود: دریای خزر نیز طی دو روز آینده مواج و متلاطم پیش‌بینی شده است.

وی در پایان شرایط آب و هوایی امشب و فردای پایتخت را همراه با وزش باد شدید، بارش باران و همچنین بارش برف در ارتفاعات اعلام کرد و گفت: بیشینه دمای تهران فردا به ۱۴ درجه و کمینه دمای آن به ۷ درجه سانتیگراد خواهد رسید./

نظر شما