به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مازندران، محمد گلیج اظهار کرد: هدف اصلی احداث دیوارهای سنگ و ملات کنترل لغزش زمین در کنارههای جاده،تثبیت نقاط رانشی و تامین عرض کافی راه برای تسهیل در تردد کاربران جاده ای و ایمنسازی محورهای ارتباطی است.
وی ادامه داد: این دیوارها بصورت اصولی و با رعایت نکات فنی و توسط نیروهای با تجربه اجرا شد که به غیراز ظاهری زیبا و متفاوت، عمر بسیار زیادی دارند.
گلیج تصریح کرد: اجزای سازنده ی دیوار سنگ و ملات هر دو تجدید پذیر بوده و جزو متریال های دوستدار محیط زیست محسوب می شوند.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان رامسر خاطر نشان ساخت: دیوار حائل نقش مهمی در ساخت جاده ها، کارهای کنترل سیلاب، پوشش کانال ها و کارهای هیدرولیک ایفا می کند. آنها به دلیل مقرون به صرفه بودن، جنبه اکولوژیکی، بادوام و زمان کمتر در ساخت، مقرون به صرفه بودن و سازگاری با محیط زیست از اهمیت بالایی برخوردارند.