شناسهٔ خبر: 196991 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ثبت بیش از ۴۵ هزارتماس مردمی با سامانه ۱۴۱ خوزستان طی دو ماه گذشته

141 خوزستان معاون فنی و راه‌های روستایی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان از ثبت بیش از ۴۵ هزار تماس مردمی با سامانه ۱۴۱ این استان در دو ماه گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خوزستان، محسن حق‌نیا معاون فنی و راه‌های روستایی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان با اعلام این خبر گفت: در دو ماه اخیر بیش از ۴۵ هزار تماس مردمی با سامانه ۱۴۱ این استان ثبت شده است.

وی افزود: محور اصلی این تماس‌ها، اطلاع از وضعیت ترافیکی، گزارش مشکلات و حوادث جاده‌ای و دریافت راهنمایی برای سفرهای جاده‌ای بوده است.

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان خاطرنشان کرد: با آغاز فصل گرما و افزایش حجم سفرها به‌ویژه در تعطیلات پایان هفته، استفاده از سامانه ۱۴۱ نقش مهمی در مدیریت سفر ایمن و برنامه‌ریزی مناسب دارد.

حق‌نیا یادآور شد: این سامانه به‌صورت ۲۴ ساعته فعال بوده و از طریق تماس تلفنی، اپلیکیشن و وب‌سایت قابل دسترسی است.

وی همچنین با اشاره به اهمیت مشارکت مردمی در ارتقای ایمنی جاده‌ها افزود: گزارش‌های مردمی نقش مهمی در شناسایی نقاط حادثه‌خیز، نقص‌های فنی در مسیرها و اطلاع‌رسانی سریع در شرایط اضطراری دارد از این‌رو از رانندگان و کاربران جاده‌ای دعوت می‌شود در صورت مشاهده هرگونه مشکل، مراتب را از طریق سامانه ۱۴۱ اطلاع دهند.