شناسهٔ خبر: 19701 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

ادامه فعالیت سامانه بارشی طی امروز و فردا در نیمه‌شمالی/بارندگی در ۹ استان غربی و شمالی/ کاهش محسوس دما در استان‌های شمالی

هوا شناسی - گردو غبار طوفان کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام فعالیت سامانه بارشی طی امروز و فردا در نیمه‌شمالی کشور از شدت بارش‌ها در ۹ استان کشور خبر داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در تشریح وضعیت جوی کشور برای امروز و روزهای آتی گفت: ادامه فعالیت سامانه بارشی را امروز و فردا در نیمه‌شمالی کشور خواهیم داشت که روز جمعه این بارش‌ها به شرق سواحل دریای‌خزر و شرق کشور محدود می‌شود که طبعا در مناطق مرتفع و کوهستانی، بارش‌ها به صورت برف خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: امروز برای برخی از مناطق جنوب و جنوب‌شرق کشور بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی شده است. از نظر شدت بارش‌ها، امروز، بیشترین بارندگی‌ها را در استان‌های آذربایجان‌غربی و شرقی، اردبیل، غرب کردستان، مازندران، گیلان، خراسان‌شمالی، خراسان‌رضوی، خراسان‌جنوبی و سیستان و بلوچستان خواهیم داشت.

رفیعی ادامه داد: امروز با نفوذ جریانات شمالی در نیمه‌شمالی کشور کاهش محسوس دما را در این مناطق داریم که تا فردا این روند ادامه خواهد یافت. همچنین دریای‌خزر امروز مواج پیش‌بینی شده است.

این کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز و فردا، وزش باد همراه با گرد و خاک را در برخی از مناطق غربی و جنوب‌غربی کشور داریم که این پدیده باعث کاهش دید افقی خواهد شد. طی سه روز آینده وزش باد شدید در جنوب‌شرق و شرق کشور باعث ایجاد گرد و خاک می‌شود.

وی در پایان افزود: تهران نیمه ابری، گاهی با بارش باران و رعد و برق پیش‌بینی شده است. بیشینه دمای امروز پایتخت به ۱۴ و کمینه دمای فردا صبح نیز به ۶ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد. /

نظر شما