شناسهٔ خبر: 197237 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل خبر داد؛

جابه‌جایی ۶۶۵ هزار تن کالا از استان اردبیل

پایانه مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل از جابه‌جایی ۶۶۵هزار تن کالا در دو ماهه گذشته از استان اردبیل خبر داد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل، کلیم اله وثوقی مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده ای استان اردبیل در بازدید از شرکت‌های حمل‌ونقل کالا در شهرستان نمین گفت: نسبت به سال گذشته که ۶۵۰ هزار تن کالا جابجا شده بود در دو ماهه گذشته افزایش ۲ درصدی را در جابه‌جایی کالا شاهد هستیم.

 وی کالاهای جابه‌جا شده را شامل نفت، سیب زمینی، مصالح ساختمانی، سیمان فله ای، گندم، شمش آهن، آب معدنی، گازوئیل و هندوانه برشمرد و افزود: روند جابه‌جایی کالا در استان اردبیل کاملاً عادی و روان است.

 دبیر کمیسیون مدیریت اجرائی ایمنی حمل ونقل استان اردبیل با اشاره به اینکه ۹۰ شرکت حمل ونقل کالا در استان اردبیل در حال فعالیت و خدمات رسانی است تصریح کرد: در دو ماهه گذشته ۳۲۴ هزار تن کالا از شهرستان اردبیل،۱۷۷ هزار تن کالا از شهرستان نمین،۵۳ هزار تن کالا از شهرستان پارس آباد،۴۷ هزار تن از شهرستان خلخال،۳۵ هزار تن کالا از شهرستان مشگین شهر،۳ هزار تن کالا از شهرستان اصلاندوز،۹ هزار تن کالا از شهرستان گرمی و ۱۷ هزار تن کالا از شهرستان بیله سوار جابه‌جا شده است.

 عضو شورای اداری استان اردبیل در مدت یاد شده از صدور ۴۸ هزار برگ بارنامه در استان اردبیل خبر داد و خاطرنشان شد: نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۴۵ هزار برگ بارنامه بود افزایش ۶ درصدی را در صدور بارنامه نشان می‌دهد.

 عضو شورای ترافیک استان اردبیل به افزایش ۵۹ درصدی جابه‌جایی کالا در شهرستان مشگین شهر اشاره کرد و ادامه داد: در مدت مشابه سال گذشته ۲۲ هزار تن کالا از این شهرستان جابه‌جا شده بود.

 مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل فعالیت ۹۰ شرکت حمل ونقل کالا را در استان اردبیل یادآور شد و افزود:۱۳ هزار و۵۵۰ دستگاه ناوگان و ۱۲ هزار و ۶ نفر راننده نیز در حوزه حمل ونقل کالا در حال خدمات رسانی به مردم استان هستند.

 وثوقی از مردم و صاحبان کالا خواست هرگونه انتقاد و شکایت خود از عملکرد شرکت‌ها و رانندگان را به سامانه ۱۴۱ راهداری استان اردبیل اطلاع دهند تا در اسرع وقت در کمیسیون های مربوطه به تخلفات رسیدگی شود.