شناسهٔ خبر: 19749 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

میریان در گفتگو با پایگاه خبری اعلام کرد:

ورود سرمایه‌گذاران خارجی در پروژه‌های احداث خطوط ریلی و بیمارستان شهرهای جدید/ پیش‌بینی سرمایه‌گذاری بیش از یک‌هزار میلیارد تومان در شهرهای جدید طی یک سال آینده

محمود میریان عضو هیات‌مدیره شرکت عمران شهرهای جدید بیشترین تمایل سرمایه‌گذران خارجی را در احداث خطوط ریلی و بیمارستان در شهرهای جدید اعلام کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود طی یک سال آینده بیش از یک‌هزار میلیارد تومان در شهرهای جدید از سوی بخش خصوصی سرمایه‌گذاری داشته باشیم.

محمود میریان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، درباره مشارکت برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های شهرهای جدید کشور اعلام کرد: برای مشارکت و سرمایه‌گذاری در پروژه‌های زیربنایی و روبنایی از جمله پروژه‌های تجاری – اداری- مسکونی – تفریحی، گردشگری و ورزشی و ... در شهرهای جدید، شرکت عمران شهرهای جدید در مرداد ماه سال ۱۳۹۳ نمایشگاه بزرگی را در مرکز نمایشگاه‌های ایران برپا و در آن شرکت‌های عمران شهرهای جدید کشور هرکدام در غرفه‌های اختصاصی خود پروژه‌های بزرگ و مهم خود را برای مشارکت و جذب سرمایه‌گذار از طریق انتشار کاتالوگ‌ها و بروشورها و سی دی ارائه کردند.

وی در این‌باره ادامه داد: به دنبال برگزاری این نمایشگاه ظرف دو روز توافقات و تفاهمات قابل توجهی بین مدیران شرکت‌های عمران شهرهای جدید و مجریان و سرمایه‌گذاران بازدید کننده به امضا رسید که منجر به عقد قراردادهای مشارکت و سرمایه‌گذاری در سال‌های ۹۳ و ۹۴ شد.

عضو هیات‌مدیره شرکت عمران شهرهای جدید میزان قراردادهای منعقده ظرف یکسال و نیم گذشته در این بخش را افزون بر هشتصد میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود برای سرمایه‌گذاری به صورت مشارکت در ۴۲ پروژه در شهرهای جدید امیرکبیر در استان مرکزی، اندیشه ، پردیس و پرند در استان تهران، بهارستان در استان اصفهان و هشتگرد در استان البرز با توجه به انتظار بهبود شرایط اقتصادی میزان سرمایه‌گذاری و مشارکت بخش خصوصی ایرانی در شهرهای جدید در سال آینده افزون بر یک‌هزار میلیارد تومان دیگر باشد.

میریان در پایان تأکید کرد: همچنین در مذاکرات با سرمایه‌گذاران خارجی از کشورهای ایتالیا – آلمان – چین – کره جنوبی و ... توافقاتی در شرف انجام است که در پروژه‌های بزرگی مثل احداث خطوط ریلی برای شهرهای جدید بهارستان، فولادشهر و مجلسی در استان اصفهان، سهند در آذربایجان شرقی، صدرا در استان فارس و نیز احداث چندین پروژه بزرگ بیمارستانی و تجاری در شهرهای جدید پردیس در استان تهران و گلبهار در استان خراسان جنوبی سرمایه‌گذرای نمایند./

نظر شما