شناسهٔ خبر: 197865 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک اعلام کرد؛

ثبت بیش از ۵ میلیون آزمایش فنی و تخصصی کنترل کیفیت در پروژه‌های عمرانی کشور/ انعقاد بیش از ۱۷۰ قرارداد با بخش خصوصی

مجید کیانپور مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک اظهار کرد از ثبت بیش از ۵ میلیون آزمایش فنی و تخصصی کنترل کیفیت در پروژه‌های عمرانی کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی و به و نقل از روابط عمومی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، مجید کیانپور مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک به عنوان امین دولت و بازوی توانمند وزارت راه و شهرسازی در ارتقاء کیفیت پروژه‌های عمرانی و نیز در راستای تحقق اهداف کلان دولت چهاردهم در توسعه زیرساخت‌های کشور در حوزه‌های حمل‌ونقل، مسکن و ...، با انجام مطالعات فنی و خدمات کنترل کیفیت پروژه‌های عمرانی، نقش آفرینی تاثیرگذار و گسترده‌ای در پروژه‌های عمرانی دولت چهاردهم داشته است. 

کیانپور افزود: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در دولت چهاردهم در راستای ارتقاء کیفی، افزایش طول عمر و کاهش هزینه‌ها با انجام بیش از ۵ میلیون آزمایش فنی و تخصصی نقش آفرینی تاثیرگذاری در ارتقاء و تضمین کیفیت پروژه‌های عمرانی کشور نقش آفرینی تاثیرگزاری داشته باشد.

وی ادامه داد: در همین راستا یکی از شاخص‌های کلیدی عملکرد این شرکت در سراسر کشور، انعقاد بیش از ۱۷۰ قرارداد با بخش خصوصی، بیش از ۲۵۰ قرارداد با بخش دولتی و کل قراردادهای در دست اجرا ۹۰۰ قرارداد بوده است.

کیانپور گفت: در همین مدت نیز اداره کل  مهندسین مشاور شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک نیز بیش از ۲۰ هزار کیلومتر- خط از راه‌های شریانی کشور را ارزیابی کرده است.

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با اشاره به تولید علم در این شرکت گفت: با توجه به اینکه این شرکت دانش‌بنیان و فناورانه بوده و در راستای تولید علم بیش از ۱۲۰ هزار نفر- ساعت دوره آموزشی را برای ترویج دانش فنی و توانمند سازی جامعه مهندسین و فعالان حوزه ساخت و ساز کشور، طی دولت چهاردهم به ثبت رسانده است.

پایش مستمرکیفیت شبکه راه‌ها

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک تصریح کرد: در گامی مهم برای ارتقاء کیفیت شبکه زیر ساختی حمل ‌و نقل کشور، دور پنجم برداشت و پایش راه‌های شریانی کشور با پوشش ۷۰ هزار کیلومتر- خط به پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۵ درصد رسیده است. هم‌زمان، دور دوم ارزیابی ایمنی راه‌های شریانی با بهره‌گیری از شاخص‌های بین‌المللی نیز اجرا شده است و پروژه پایش دور سوم راه‌های فرعی نیز با هدف تحلیل وضعیت ۳۵ هزار کیلومتر-خط آغاز شده و تاکنون بیش از ۲۰ درصد پیشرفت داشته است.

کیانپور با اشاره به پایش کلان‌شهرها و بهسازی و نوسازی معابر شهری گفت: در دولت چهاردهم با پایش معابر کلان‌شهرهایی مانند شیراز، قم و تهران، مطالعات بهسازی آزادراه‌های مشارکتی با روش‌های نوین غیرمخرب در مسیر تحقق توسعه پایدار انجام شده است.

نقش آفرینی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در پروژه‌های خاص سراسر کشور در دولت چهاردهم

کیانپور به انجام پروژه‌های خاص، مطالعات ژئوتکنیک و زمین‌شناسی و لرزه نگاری در  کشور اشاره کرد و گفت: مطالعات ژئوتکنیک و زمین‌شناسی و لرزه نگاری در نقاط مهمی از کشور از جمله پرند، رباط کریم، خرم‌آباد، تاکستان، بوشهر و شفت ، قم و ... انجام شده و عملیات حفاری نیز به وسعت بیش از ۶۰ هزار متر در پروژه‌های مختلف در سراسر کشور در دولت چهاردهم انجام شده است.

نوسازی ناوگان و تجهیز آزمایشگاه‌ها

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با اشاره به اینکه شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در مسیر توسعه و تعالی قرار داد گفت: توسعه به صورت مستمر در شرکت و استان‌ها چند سالی است آغاز شده است و در این مسیر بهسازی ناوگان خدماتی، شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در دولت چهاردهم، اقدام به توسعه ناوگان خودرویی و تجهیزاتی شامل، ۱۱۰ دستگاه خودروی کار ، تجهیزات پیشرفته کنترل کیفیت قیر (PG) برای مراکز منطقه‌ای در استان‌هایی مانند کرمان، کرمانشاه و خراسان رضوی و همچنین در راستای گسترش خدمات نوین مطالعاتی، اقدام به خرید تجهیزات جدید ژئوفیزیک شامل سه دستگاه لرزه‌نگاری درون چاهی و دو دستگاه ژئوالکتریک برای بررسی لیتولوژی لایه‌های زیرین، تعیین سنگ کف، مطالعات بسترشناسی جهت احداث پل‌ها، تعیین میزان خورندگی و مقاومت ویژه الکتریکی خاک، تعیین سرعت موج برشی و نوع خاک، تحلیل خطرات زمین لرزه و طراحی طیف ویژه ساختگاه کرده که گامی مهم در راستای کاهش هزینه‌های نگهداری راه‌های کشور انجام شده است.

کیانپور اضافه کرد: این اقدامات گسترده و علمی، نه‌تنها نشان‌دهنده توان فنی بالای شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با ۷۰ سال قدمت و تجربه است، بلکه تأکیدی بر نقش آن در تضمین کیفیت پروژه‌های زیرساختی و کمک به رشد اقتصادی کشور نیز هست.