شناسهٔ خبر: 198183 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

جابجایی حجاج از پایانه‌های مرزی کشور بدون وقفه در حال انجام است

باقرجوان مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به اعزام زائران بیت الله‌الحرام در مسیرهای بازگشت از طریق کشور عراق، گفت: ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای با استقرار در پایانه‌های مرزی کشور بدون وقفه نسبت به جابجایی و انتقال حجاج و زائران عتبات عالیات به مبادی اولیه سفر در سطح کشور اقدام می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، داریوش باقرجوان مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: از بامداد امروز تاکنون ۳۸ دستگاه اتوبوس با ظرفیت ۱۲۵۱ نفر از پایانه‌های مرزی حجاج را به اقصی نقاط کشور جابجا کرده اند و بیش از ۵۰ نفر نیز توسط ناوگان شخصی به مقاصد خود بازگشته‌اند. 

وی با اشاره به استقرار ناوگان ون و سواری کرایه در پایانه‌های مرزی اظهار کرد: در حال حاضر جابجایی زائران با استفاده از ناوگان اتوبوسی و متناسب با میزان ورود تدریجی کاروان‌های حجاج به کشور در حال انجام بوده و خدمات‌رسانی تا پایان زمان انتقال زائران استمرار خواهد داشت.

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش تقاضای استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای به منظور جابه‌جایی مسافران در سطح کشور طی روزهای اخیر، تمهیدات مورد نیاز در این باره اتخاذ شده و می‌کوشیم با افزایش بهره‌وری در این حوزه و رعایت اصل ایمنی سفرها، پاسخگوی نیاز هموطنان باشیم.

باقرجوان تأکید کرد: در این راستا، همه ظرفیت موجود در حوزه حمل‌ونقل عمومی برون‌شهری در حال فعالیت و خدمت‌رسانی بوده و علاوه بر برقراری سرویس‌های روزانه به مقاصد مختلف کشور، در صورت نیاز و متناسب با تقاضای مسافران سرویس‌های فوق‌العاده نیز دایر می‌شود.

وی افزود: همچنین به منظور افزایش ایمنی سفرها، رانندگان بیشتری در روند جابجایی مسافران به سمت مقاصد سفر پای کار آمده و با تلاش شبانه‌روزی مشغول خدمات‌رسانی به هم‌وطنان هستند.

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر با تأکید بر این‌که مسافران بدون نگرانی و با برنامه‌ریزی سفر، می‌توانند نسبت به تهیه بلیت اینترنتی و یا حضوری اقدام کنند، گفت: وب‌سایت‌های اختصاصی و مشترک شرکت‌های حمل‌ونقل با فعال‌سازی سامانه لیست انتظار شرایطی را فراهم کرده‌اند که مسافران در صورت عدم موفقیت در تهیه بلیت، با ثبت‌نام در این سامانه از برقراری سرویس‌های جدید آگاه شده و نسبت به تهیه بلیت اقدام کنند.

وی اظهار کرد: مسافران می توانند هرگونه شکایت از نرخ بلیت حمل و نقل عمومی بین‌شهری را به صورت حضوری از سوی همکاران سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مستقر در پایانه‌های مسافری پیگیری نمایند و یا از طریق سامانه پیام کوتاه ۲۰۰۰۱۴۱، تلفن گویای ۱۴۱ و وب سایت سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به نشانی www.141.ir پیشنهادات، نقطه‌نظرات و شکایات‌ خود را مطرح کنند.